2020-07-29

W podróż kamperem

Ze względu na istotne różnice w prowadzeniu pojazdu rekreacyjnego i typowego samochodu osobowego, a także ze względu na to, że kształt i obciążenie aut rekreacyjnych mają wpływ na ich stabilność dynamiczną, dobór odpowiednich opon w kamperach jest szczególnie ważny dla bezpieczeństwa.

Continental zaleca stosowanie w pojazdach rekreacyjnych specjalnych opon, przeznaczonych właśnie do nich. W przypadku kamperów, czyli samochodów kampingowych, najlepszym rozwiązaniem jest zakup opon oznaczonych jako „Camping” lub „Camping Pneu” (CP).

Ogumienie z tym symbolem, określane też nieraz jako „turystyczne”, ma specjalną konstrukcję, która utrudnia odkształcanie. Opony te są bardziej odporne od zwykłych i przystosowane do postoju przez dłuższy czas, w jednej pozycji z dużym obciążeniem. Opony turystyczne, podobnie jak opony do przyczep kampingowych, mają w konstrukcji zazwyczaj dodatkowy oplot kordowy, który podnosi ich nośność i wzmacnia brzegi. Dzięki temu, ogumienie typu CP lepiej radzi sobie z nierównomiernymi obciążeniami wynikającymi np. z położenia zbiornika na wodę w kamperze. W porównaniu z tradycyjnymi oponami o tym samym rozmiarze, opony kampingowe mogą przyjmować znacznie większy nacisk na tylnej osi i oferują podobne osiągi, ale przy obciążeniach do 300 kg wyższych.

Wraz z większymi rezerwami bezpieczeństwa, korzyści ze stosowania opon typu CP obejmują lepszą stabilność na zakrętach i mniejsze zużycie. Solidniejsza konstrukcja tych opon sprawia, że są one lepiej dopasowane do przejścia z okresów mobilności do dłuższego postoju. Podczas dłuższych przejazdów autostradowych z pełnym obciążeniem konwencjonalne opony samochodowe wykazują wyraźny wzrost temperatury. Następnie, po zaparkowaniu w miejscu przeznaczenia, w miarę ochładzania się opon, mogą one ulec punktowej deformacji - to tzw. zjawisko „flat spot”. Opony klasy CP są bardziej odporne na takie objawy.

Continental Vanco™ Camper - bezpieczny wypoczynek na kołach

Opona letnia Continental Vanco™ Camper spełnia normę „CP” i jest przeznaczona właśnie do kamperów, także o masie pow. 3,5 tony. Zapewnia bardzo dobre podparcie poprzeczne dla tylnych osi, co gwarantuje zwiększoną stabilność przy jeździe kamperem z obciążonym tyłem. Opona Vanco™ Camper ma też wzmocnione ściany boczne dla ochrony przed mechanicznymi uszkodzeniami np. otarciami - w trakcie podróży, mocną konstrukcję karkasu, chroniącą oponę przed odkształceniami na postoju, a także zwiększone ciśnienie maksymalne dla lepszej stabilności opony w trakcie jazdy i pokonywania zakrętów przy pełnym załadunku.

Opona ta charakteryzuje się wysoką odpornością na ścieranie, przeciążenie i uderzenia, co czyni ją wyjątkowo trwałą - nawet w trudnych warunkach kempingowych i przy długich postojach. Continental Vanco™ Camper zapewnia także wysoki poziom bezpieczeństwa, dzięki poprawionej przyczepności i skróconej drodze hamowania na mokrej nawierzchni.

W ofercie firmy Continental są także letnie, zimowe i całoroczne opony do samochodów dostawczych, z szeroką gamą bieżników i mieszanek gumowych pasujących do różnych ciężkich i lekkich, dużych i małych kamperów oraz przyczep turystycznych. W przyszłym sezonie na rynku polskim będzie także oficjalnie dostępny nowy, ulepszony model całorocznej opony Continental przeznaczonej do kamperów - VanContact™ Camper.

- Warto pamiętać, że przed każdą podróżą, a także codziennie podczas jazdy i co najmniej raz w miesiącu, gdy kamper jest na postoju, należy sprawdzić ciśnienie w oponach swojego pojazdu - powiedział Łukasz Kusiak (na zdjęciu powyżej), menadżer produktu w Continental Opony Polska. - Właściwe ciśnienie w oponach wpływa nie tylko na poziom bezpieczeństwa, ale także na oszczędność energii, co może zwiększyć przebieg.

Na co warto zwrócić uwagę, zanim ruszysz w drogę kamperem?

  1. Zakręć zawory od gazu i wody, zwiń zewnętrzne kable i przewody.
  2. Złóż łóżka i leżanki - w kamperze wolno podróżować tylko na miejscach do siedzenia.
  3. Złóż i zamocuj zewnętrzny osprzęt - np. roletę przeciwsłoneczną, antenę TV/Sat, etc.
  4. Opróżnij toaletę chemiczną i zbiornik zużytej wody, jeśli kamper jest w nie wyposażony.
  5. Zabezpiecz i zamocuj przedmioty w kabinie i w tzw. „garażu” kampera, czyli luku bagażowym oraz zamknij i zablokuj wewnętrzne drzwi i przegrody, szuflady i schowki.
  6. Zdemontuj spod kół i schowaj podkładki antypoślizgowe, kliny najazdowe i podpory poziomujące.
  7. Sprawdź ciśnienie w oponach i ich stan - nie mogą być odkształcone.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń