Pierwsze kombajny rozpoczęły już tegoroczne żniwa. Podczas gdy wielu rolników zbiera już zboże na polach na pełnych obrotach, zbiory kukurydzy nastąpią dopiero pod koniec lata. W samą porę na rozpoczęcie tegorocznych żniw, firma Continental poszerzyła swoją ofertę opon dla sektora rolniczego. Po wprowadzeniu na rynek pierwszego rozmiaru opon CombineMaster w 2019 r., w tym roku i na początku przyszłego zostanie wprowadzonych na rynek aż dziesięć kolejnych rozmiarów opon rolniczych - w tym po raz pierwszy wersja VF z innowacyjną technologią Very High Flexion. Opona VF CombineMaster w rozmiarze 500/85 R24 jest dostępna od lipca 2020 r.
Obie wersje ogumienia CombineMaster są wyposażone w opatentowaną technologię nylonowego karkasu N.flex oraz innowacyjne klocki bieżnika d.fine. Kombinacja ta zapewnia bardzo dobrą elastyczność przy niskich wibracjach karkasu i wysokiej odporności na zużycie.
Opona CombineMaster oferuje wyjątkowo wysoką wytrzymałość stopki, w której zastosowano technologię HexaBead. Dzięki sześciokątnemu przekrojowi drutówki, stopka opony może lepiej przylegać do obręczy nawet przy znacznym ugięciu i tym samym poprawiać przenoszenie energii. Konstrukcja HexaCore zapewnia również maksymalną nośność karkasu. Technologia ta została opracowana specjalnie do opon przednich do kombajnów.
Opona VF CombineMaster, wyposażona w technologię VF, to idealna partnerka dla maszyn rolniczych - zarówno na polu, jak i na drodze. Technologia VF pozwala na używanie opony przy zmniejszonym ciśnieniu powietrza - chroni to zarówno oponę przed uszkodzeniem, jak i glebę przed ubijaniem. Ponadto, zastosowana w niej prostokątna drutówka zapewnia duże ugięcie ściany bocznej opony.
Opony do kombajnów muszą spełniać szczególne wymagania. Podczas żniw powinny one wytrzymać zarówno obciążenia cykliczne na polu, jak i duże prędkości na drodze. Podczas gdy przeciwwaga zespołu tnącego (listwy nożowej) kombajnu zapewnia odciążenie opon na polu, na asfalcie mają one do czynienia ze znacznie większym ciężarem. Opony VF pozwalają rolnikom zaoszczędzić czas i paliwo, a także uniknąć szkodliwego zagęszczania gleby. Podczas gdy wcześniej konieczne było dostosowanie ciśnienia w oponach do różnych etapów pracy, technologia VF pozwala na stosowanie opony przy niższym ciśnieniu powietrza. Oznacza to, że opona może być używana bez konieczności dostosowywania ciśnienia powietrza do ciężaru ładunku i podłoża - bez żadnych niekorzystnych skutków. W ten sposób opony te zapewniają stałą nośność przy wszystkich prędkościach i, w porównaniu ze standardowymi oponami, umożliwiają obniżenie ciśnienia w oponach bez pogorszenia osiągów.
Opony będą dostępne w następujących rozmiarach:
CombineMaster:
VF CombineMaster:
(ik)
Źródło i fot. Continental