Produkująca opony klasy premium firma Hankook wnosi wkład w wyposażenie samochodu Porsche Taycan za sprawą Ventus S1 evo 3 ev, opon stworzonych specjalnie na potrzeby pojazdów elektrycznych. Rozmiar 225/55R19 XL 103Y na osi przedniej i 275/45R19 XL 108Y na osi tylnej, a także NF0 na ścianie bocznej oznacza, że Ventus S1 evo 3 ev zawiera udoskonalenia techniczne do elektrycznych samochodów sportowych.
- Jesteśmy dumni z tego, że wyposażamy w nasze opony pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy Porsche - powiedział Sanghoon Lee, prezes Hankook Tire Europe. - Ale dostarczanie oryginalnego wyposażenia do sportowych pojazdów klasy premium jest już tradycją dla firmy Hankook. Nasi inżynierowie pokazali, że dzięki naszym produktom jesteśmy dobrze przygotowani na nowe wymagania stawiane przez elektryczne samochody sportowe i dlatego jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłość.
Wzór bieżnika Ventus S1 evo 3 został dostosowany w wersji ev do Porsche w taki sposób, że o około trzy decybele zmniejsza hałas toczenia opon, który może być irytujący dla osób znajdujących się w pojeździe ze względu na brak hałasu silnika. Aby sprostać wymaganiom wysokich osiągów elektrycznych samochodów sportowych, opona posiada wzmocnioną stopkę z tzw. technologią „bead-packing", a także dużą sztywność boczną zapewniającą precyzyjne prowadzenie nawet przy dużych prędkościach.
- Tworząc opony do Porsche Taycan nasz zespół projektowy musiał przejść na kompletnie inny wymiar i jesteśmy niezwykle dumni z wyników ich pracy - wyjaśnił Dipl.-Ing. Klaus Krause, kierownik Europejskiego Centrum Badań i Rozwoju w firmie Hankook. - Dla inżynierów projektujących oryginalne wyposażenie, ten projekt stanowi szczególne wyzwanie, ponieważ znalezienie rozwiązania konfliktu pomiędzy różnymi kryteriami wydajności w takim e-pojeździe, jak ten wysokowydajny samochód sportowy, wymaga najwyższego poziomu wiedzy specjalistycznej i o najnowszych technologiach.
Aby sprostać wymaganiom pojazdu elektrycznego, takiego jak Porsche Taycan, deweloperzy Hankook stworzyli również optymalnie zrównoważony proces wulkanizacji mieszanki używanej do produkcji opon. Zapewnia on odpowiednią równowagę pomiędzy temperaturą, czasem i ciśnieniem. W rezultacie Ventus S1 evo 3 ev ma o 30 proc. większą trwałość niż w przypadku zastosowania standardowej mieszanki. Odporność na ścieranie poprawiła się o 5 proc. w porównaniu z modelem konwencjonalnym, a opór toczenia jest mniejszy o 13 proc.
(ik)
Źródlo i fot. Hankook