Valeo wprowadza na rynek części zamiennych podwójne suche sprzęgło (Dual Dry Clutch) opracowane po to by zapewniać wyjątkowe wrażenia z jazdy oraz obniżać emisję CO2. Rozwiązanie to umożliwia szybką zmianę biegów, płynne i mocne przyspieszenie oraz minimalizację NVH (hałasu i wibracji).
Nowe podwójne suche sprzęgło stanowi rozszerzenie kompetencji Valeo w obszarze układów przeniesienia napędu, dzięki czemu oferta jest jeszcze bardziej kompleksowa. Rozwiązanie to znalazło już zastosowanie w pojazdach KIA i Hyundai, pozwalając firmie utrzymać strategiczną pozycję na szybko rozwijającym się rynku.
Produkt ten wyróżnia się wyjątkowymi osiągami, dlatego masowo trafiło do produkcji na pierwszy montaż. Płynność i ciągłość przyspieszania w połączeniu z minimalną stratą momentu obrotowego wpływa na wyjatkowe wrażenie z jazdy. Elektromechanicznie sterowanie zmianą biegów również zwiększa wydajność jazdy. Siłowniki załączające kolejne biegi zastosowane w podwójnym suchym sprzęgle Valeo umożliwiają zmianę biegów szybszą o 15 proc. w porównaniu do poprzedniej, 6-biegowej generacji skrzyni biegów stosowanych w samochodach Hyundai i KIA. Wszystkie te cechy razem sprawiają, że produkt ten jest doskonałym przykładem przeniesienia technologii pierwszego montażu bezpośrednio na rynek części zamiennych, łączącym komfort automatycznej skrzyni biegów i sprawność skrzyni manualnej.
Mniejsza emisji CO2
Redukcja emisji CO2 jest jednym z priorytetów Valeo i stała się podstawą w procesie tworzenia podwójnego suchego sprzęgła. Co więcej, rozłączanie biegów działa bez konieczności wykorzystania energii elektrycznej, pochodzącej z siłownika elektromechanicznego. Wszystkie te innowacje razem wzięte poprawiają płynność, obniżają wibracje i opór ostatecznie przekładając się na niższe zużycie paliwa i obniżoną emisję CO2.
Program pomocy technicznej, w tym instrukcje montażu, szkolenia na żywo, webinary, interaktywne prezentacje i filmy można znaleźć na bezpłatnej internetowej platformie technicznej Valeo Tech @ssist.
(ik)
Źródło i fot. Valeo