2020-07-08

Bosch w Polsce w 2019 r.

Bosch, wiodący globalny dostawca technologii i usług, osiągnął w Polsce w 2019 r. skonsolidowany obrót w wysokości ponad 5,6 mld złotych (1,3 mld euro), co oznacza trzyprocentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Obroty netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły w 2019 r. ponad 8,9 mld złotych (blisko 2,1 mld euro). Liczba pracowników Bosch w Polsce wzrosła w ubiegłym roku o ponad sześć procent do 7900 osób.

W związku ze światową pandemią koronawirusa, Bosch ogranicza swoje prognozy na bieżący rok. - Ze względu na obecną sytuację oczekujemy, że ten rok będzie dla nas trudny. Jednak nasze zaangażowanie w polski rynek i wysoka ocena jego potencjału rozpatrywanego w perspektywie długoterminowej, pozostają bez zmian - powiedział Rafał Rudziński, prezes zarządu Robert Bosch Sp. z o.o. i przedstawiciel Grupy Bosch w Polsce. - W 2019 r. zainwestowaliśmy w Polsce blisko 600 mln zł. Fabryka układów hamulcowych w Mirkowie pod Wrocławiem rozpoczęła pracę nad nową linią innowacyjnego podzespołu do samochodów elektrycznych i hybrydowych, a spółka BSH otworzyła nowe centrum R&D i fabrykę zmywarek w Łodzi. Te działania umacniają obecność koncernu w Polsce i umożliwiają naszym spółkom projektowanie i wdrażanie innowacji.

Wyniki działów związanych z motobranżą

Należący do sektora Mobility Solutions dział Części Samochodowych odnotował w 2019 r. dwucyfrowy wzrost obrotów. Szczególnie dynamicznie rozwijała się sprzedaż układów hamulcowych i wycieraczek samochodowych, wspierana szeregiem działań promocyjnych z dystrybutorami i kampaniami marketingowymi. W zmodernizowanych salach Centrum Szkoleniowego Techniki Samochodowej w Warszawie, przeszkolono w 2019 r. rekordową liczbę mechaników i właścicieli warsztatów samochodowych. W ubiegłym roku dział dalej rozwijał też sieć Bosch Car Service, kładąc nacisk na podnoszenie standardów jakości i wsparcie biznesowe zrzeszonych w niej warsztatów. Współpraca z branżą serwisów samochodowych rozwijana była także poprzez program lojalnościowy Bosch „eXtra” - liczba uczestniczących w nim warsztatów przekroczyła 5 tys. Fabryka układów hamulcowych firmy w Mirkowie k. Wrocławia w 2019 r. rozpoczęła proces uruchomienia nowej linii produkcyjnej iBooster 2 - innowacyjnego podzespołu układów hamulcowych nowej generacji, wykorzystywanego głównie w samochodach elektrycznych i hybrydowych.

Perspektywy na 2020 r. i walka o czysty klimat

W związku z pandemią koronawirusa, Bosch przewiduje, że w bieżącym roku obrotowym światowa gospodarka stanie przed poważnymi wyzwaniami. Wiele wysiłku będzie wymagało od firmy osiągnięcie przynajmniej zrównoważonego wyniku, a działania podjęte przez zarząd Grupy Bosch zostały ogłoszone podczas ostatniej konferencji prasowej w Niemczech. Pomimo obecnych wyzwań, Bosch utrzymuje swój długoterminowy kurs strategiczny: globalny dostawca technologii i usług kontynuuje systematyczną realizację ambitnych celów klimatycznych i rozwija obszary niezbędne do rozwoju zrównoważonej mobilności.

Bosch osiągnie swoje globalne cele klimatyczne w 2020 r. Wszystkie 400 lokalizacji firmy na całym świecie będą neutralne dla klimatu pod względem emisji CO2. Bosch chce także zorganizować działania wstępne i uzupełniające w obrębie łańcucha wartości w taki sposób, aby były one w jak największym stopniu neutralne dla klimatu. Do 2030 r. wartość związanych z tym emisji Bosch (zakres 3) zmaleje o 15 proc., czyli o ponad 50 milionów ton rocznie. Ponadto firma planuje wykorzystać doświadczenie zdobyte podczas realizacji ponad 1000 własnych projektów w zakresie efektywności energetycznej i udostępnić je na rynku w formie usług konsultingowych, które będą świadczone przez nowo utworzoną spółkę doradczą Bosch Climate Solutions. Działania na rzecz klimatu przyspieszają zmiany strukturalne w wielu sektorach, a wodór staje się coraz ważniejszy, zarówno w przemyśle motoryzacyjnym, jak i technologii budowlanej, dlatego Bosch współpracuje z partnerami rozwijając mobilne i stacjonarne ogniwa paliwowe. Według V. Dennera, prezesa zarządu firmy Bosch, w obszarze mobilności ważna jest szeroka ofensywa technologiczna, która nie tylko będzie wspierać zrównoważoną mobilność opartą na akumulatorach elektrycznych, ale uwzględni też rolę wydajnych silników konwencjonalnych, a przede wszystkim - odnawialne paliwa syntetyczne i ogniwa paliwowe.

Bosch chce przyczyniać się do powstrzymania pandemii, na przykład poprzez nowo opracowany szybki test Covid-19 i urządzenie do analizy Vivalytic. Firma zamierza wyprodukować ponad milion szybkich testów na koronawirusa w 2020 r. i zwiększyć produkcję do trzech milionów w przyszłym roku. Ponadto w niektórych regionach koncern produkuje maski ochronne i środki dezynfekujące, w celu ochrony swoich pracowników.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń