2020-07-07

Produkty do elektryków

Oferta samochodów elektrycznych jest stale poszerzana, a popyt oraz rejestracje nowych pojazdów ciągle rosną. Firma TMD Friction dostarcza swoje klocki hamulcowe do producentów samochodów na całym świecie - zarówno do pojazdów wyposażonych w silniki spalinowe, jak i posiadających nowe źródła napędu. Firma stale inwestuje w rozwój technologii projektowania, produkcji i testowania materiałów ciernych.

Szczególne wymagania

Klocki hamulcowe w pojazdach elektrycznych i hybrydowych muszą spełniać określone wymagania.  Ze względu na akumulatory lub dodatkowy elektryczny układ napędowy, takie samochody są z reguły znacznie cięższe od swoich odpowiedników wyposażonych w tradycyjny silnik spalinowy. Dlatego okładzina hamulcowa musi być tak zaprojektowana, by zwiększona waga nie pogarszała skuteczności działania układu hamulcowego.

Szczególną cechą napędu elektrycznego jest dodatkowo jego bezpośredni wpływ na szybkość reakcji oraz skuteczność działania okładziny hamulcowej. Sam silnik elektryczny generuje siłę hamowania i do niewielkiego spowolnienia pojazdu wystarczy zwolnić pedał przyspieszenia. Tradycyjny hamulec jest tym samym rzadziej używany, co może z kolei prowadzić do korozji tarczy hamulcowej oraz „zeszklenia“ powierzchni klocka hamulcowego. To może skutkować opóźnioną reakcją hamulców. Obok rozwiązań technicznych, wpływ na to ma również indywidualny styl jazdy. W celu uniknięcia korozji oraz spadku skuteczności działania klocków hamulcowych kierowca powinien regularnie używać pedału hamulca podczas jazdy.

Zapewnić komfort

Kolejnym aspektem jest komfort jazdy. W samochodach elektrycznych lub hybrydowych poruszających się w trybie elektrycznym hałasy silnika praktycznie nie są emitowane. Wtedy bardziej słyszalne są odgłosy pochodzące z hamulców lub innych podzespołów, co może negatywnie wpływać na komfort jazdy.

W pojazdach elektrycznych hamulce i cały układ hamulcowy pracują inaczej niż w autach z konwencjonalnym napędem silnikowym. Dlatego firma ustaliła profil obciążenia, dzięki któremu możliwe jest określenie rzeczywistego obciążenia klocka hamulcowego w pojeździe napędzanym silnikiem elektrycznym oraz wpływu na jego trwałość. Te odpowiednio zmodyfikowane procedury badawcze wykorzystywane są do dopasowania receptur mieszanek ciernych przeznaczonych do pojazdów wyposażonych w napęd elektryczny.

Obecnie firma dostarcza już swoje produkty  na pierwszy montaż do takich samochodów jak kompaktowy e-Golf, różne modele Tesli po BMW Super-Sportwagen i8 oraz Porsche Taycan, ale są one dostępne także na rynku części zamiennych.

- Dzisiaj oferujemy szeroki asortyment okładzin hamulcowych do pojazdów elektrycznych i hybrydowych, a tym samym pokrywamy zapotrzebowanie większości takich samochodów dostępnych na rynku państw położonych w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. - powiedział Clement de Valon, wiceprezes wykonawczy odpowiedzialny za Niezależny Rynek Części Zamiennych w TMD Friction. - W zależności od regionu sprzedaży nasze produkty dostępne są pod należącymi do TMD trzema markami OE, czyli Textar, Pagid oraz Nisshinbo.

Źródło i fot. TMD Friction

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń