Koncern Stellantis wybrał firmę Nexen Tire na dostawcę ogumienia montowanego fabrycznie w modelach Citroën C5 i C5 Aircross. Do samochodów trafi produkowana w czeskim zakładzie letnia opona N'Fera Sport w rozmiarze 225/60R18 104V XL.
Yokohama Rubber dostarcza opony Advan V61 w rozmiarze 235/50R19 103V na oryginalne wyposażenie nowego SUV-a Sealion 6 DM-i, produkowanego przez chińską markę BYD - to pierwsza współpraca firm w zakresie wyposażenia fabrycznego.
Pickup marki Kia będzie wyposażany w ogumienie Kumho. Firma ogłosiła, że opony Crugen HT51 trafią do modeli Tasman sprzedawanych na kluczowych rynkach - w Korei Południowej, Australii, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Nexen Tire rozszerza dostawy opon przeznaczonych na oryginalne wyposażenie głównych modeli samochodów marki Kia sprzedawanych na światowych rynkach, umacniając swoją współpracę z producentem.
Yokohama Rubber dostarcza opony Advan Sport V107 do nowego Mercedesa-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé. Ogumienie z przodu montowane jest w rozmiarze 265/35ZR20, a z tyłu 295/30ZR20. Od 2024 roku model był wyposażany w 19-calową wersję z tej samej serii.
Continental stawia na surowce odnawialne oraz pochodzące z recyklingu i sukcesywnie zwiększa ich udział w swoich oponach. W 2024 roku wynosił on średnio 26 proc., a w 2025 ma wzrosnąć o 2-3 punkty procentowe. Do 2030 roku firma planuje przekroczyć poziom 40 proc., nie obniżając przy tym standardów bezpieczeństwa i osiągów.
Nowa generacja Porsche Macan jest fabrycznie wyposażana w letnie opony marki Hankook. Ventus S1 evo 3 ev zostały zaprojektowane z myślą o specyfice elektrycznego SUV-a.
Pirelli opracowało nową wersję opony P Zero, która zawiera ponad 70 proc. materiałów pochodzenia biologicznego i z recyklingu. Została ona stworzona specjalnie dla marki JLR i będzie montowana w wybranych wersjach modelu Range Rover z felgami 22-calowymi.
Kierowcy rajdowi nazywają opony ‘czarnym złotem’. Są one jednym z elementów, który decyduje o ich sukcesie, a także kosztują mniej od oferowanych osiągów. Opony do samochodów osobowych, również mogą stać się ‘czarnym złotem’. ale tylko dla tych, którzy inwestują w relacje z wiarygodnymi dostawcami.