- Podczas swoich wystąpień na spotkaniach sieci BestDrive, Dariusz Wójcik dyrektor generalny Continental Opony Polska (COP) często mówił o tym, że wszyscy tworzymy Rodzinę BestDrive. Stąd informację o uldze dla serwisów, w tym niezwykle trudnym dla nas czasie, przyjąłem z nieukrywaną radością, jako członek Rodziny - powiedział Mateusz Tymoszczuk z BestDrive TYMPOL z Łobza. - Jest ciężko, walczymy o utrzymanie firmy i miejsc pracy dla załogi, dźwigamy dodatkowe ciężary codziennego funkcjonowania i wtedy Rodzina przychodzi nam z konkretną pomocą. Tak zwyczajnie, po ludzku…
Zarząd COP wobec sytuacji związanej z epidemią koronawirusa podjął decyzję o wsparciu warsztatów partnerskich sieci BestDrive przez obniżenie opłaty franczyzowej. Taka efektywna forma pomocy pozwoli przedsiębiorcom zabezpieczyć najważniejsze, w tym momencie, potrzeby związane z prowadzeniem firm. Dlatego też właściciele 57 serwisów należących do BestDrive nie muszą wnosić opłaty za pierwsze półrocze bieżącego roku w pełnej wysokości. Zapłacą jedynie 1 zł netto. Obniżka opłaty franczyzowej ułatwi serwisom kontynuację działalności w trudnej, nieprzewidywalnej sytuacji rynkowej, w jakiej znaleźli się właściciele i pracownicy. Mniejsza liczba klientów, wydłużone czasy obsługi oraz zachowawcze podejście klientów do decyzji zakupowych to jedynie część utrudnień. Jednocześnie pojawiły się nowe, dodatkowe koszty związane z, wymaganym przepisami, zabezpieczeniem i ochroną klientów oraz pracowników.
- Jest to miły gest a zarazem wymierna pomoc ze strony COP - mówi Piotr Dobaczewski z BestDrive NAVIGATOR z Paprotni. - Świadczy to o partnerskim podejściu do serwisów w momentach kryzysowych i o tym, co mnie osobiście cieszy, że z poziomu centrali dostrzegają ludzi z ich problemami.
- Był taki czas po wprowadzeniu stanu pandemii, że naprawdę powiało u nas grozą. Martwiliśmy się o to, jaka przyszłość przed nami - mówi Anna Anuszewska z BestDrive ARA w Toruniu. - Przełom marca i kwietnia to dla właścicieli serwisów czas trudnych decyzji, mnożących się problemów związanych z obecną sytuacją w kraju i nagle otrzymujemy informację o uldze. Wiadomość była krótka ale bardzo konkretna. Teraz możemy spokojniej planować koszty i dodatkowe wydatki. Wraca nadzieja na lepsze czasy.
- Cóż mogę powiedzieć o decyzji Zarządu COP. Na pewno to, że nie jesteśmy sami. I to nie tylko w momentach przełomowych, nadzwyczajnych ale także na co dzień czujemy taką bratnią więź - mówi Paweł Kuliga z BestDrive LATEKS w Ligocie Zameckiej. - Decyzję odebrałem jako solidarnościowo - ludzki gest.
Działalność serwisów BestDrive w całej Polsce jest prowadzona z maksymalnym ukierunkowaniem na bezpieczeństwo i ochronę zdrowia klientów oraz pracowników. Na czas pandemii wdrożono specjalne działania opracowane na bazie zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego, WHO i Ministerstwa Zdrowia. Kluczowe w obecnym czasie staje się ograniczenie do niezbędnego minimum bezpośredniego kontaktu z klientami. Umawiani są oni na wizyty z bezpiecznym odstępem czasowym tak, aby nie mieli styczności ze sobą. W serwisach znajduje się kącik dezynfekcyjny a w nim dozownik z płynem ochronnym. Pracownicy mają rękawiczki i maseczki. Przypominamy klientom o konieczności przybycia do serwisu w maseczkach. Każdy samochód jest wietrzony i dezynfekowany po przyjeździe i przed oddaniem. Klienci zostawiają kluczyki w wyznaczonym, bezpiecznym miejscu w serwisie. Na terenie serwisu obowiązuje zachowanie dystansu minimum 2 m w kontaktach między osobami. Zwiększono częstotliwość mycia i dezynfekowania pomieszczeń wspólnych. Preferowana jest płatność bezgotówkowa.
- Piękny gest. Mila niespodzianka. Podobne określenia można by jeszcze mnożyć. Ale tak naprawdę liczy się fakt, że test na prawdziwość słów o Rodzinie BestDrive został zdany na szóstkę - mówi o decyzji COP, Krzysztof Borowczyk z BestDrive KRYS w Oświęcimiu.
- Nawet nie myślałem o tym, żeby w tym niespokojnym, trudnym dla przedsiębiorców czasie zwrócić się o pomoc do COP. A mam o co i o kogo walczyć. O firmę z tradycjami oraz 12 osobową załogę. Niektórzy pracują ze mną 20 i więcej lat. Stąd sympatyczne zaskoczenie po otrzymaniu informacji o uldze w opłacie franczyzowej - mówi Paweł Kowalczyk z BestDrive FERGOPOL w Kłobucku.
- Wielkie brawa dla COP za decyzję o uldze. To musiało się wydarzyć, bo przychodzi mi na myśl domowa, rodzinna atmosfera naszych corocznych konferencji, na których spotykaliśmy się z kierownictwem COP - mówi Zbigniew Gołaszewski z BestDrive GOŁASZEWSKI w Zambrowie. - Wszyscy znamy się od lat i razem tworzymy grupę przyjaznych sobie przedsiębiorców. Na dobre ale też i na gorsze czasy.
Wszyscy rozmówcy byli autentycznie poruszeni inicjatywą Zarządu Continental Opony Polska. Podkreślali, że COP został także dotknięty negatywnymi skutkami „zamrożenia” aktywności gospodarczej i konsumenckiej a mimo tego, podjęto decyzję o finansowej uldze dla serwisów BestDrive.
Zanim właściciele otrzymali oficjalne dokumenty wykonawcze do tej decyzji - miłym zaskoczeniem - był krótki film, przekazany za pośrednictwem wewnętrznego kanału informacyjnego, w którym opiekunowie Partnerów BestDrive, w serdecznych słowach zapewniali o tym, że COP solidaryzuje się z ich codzienną walką na pierwszej linii, a także o tym, że zawsze mogą liczyć na pomoc i konkretne wsparcie. Smaku dodaje fakt, że film został zaprojektowany i zrealizowany przez opiekunów BestDrive w zaimprowizowanym, domowym studiu.
Tekst: (kż)
Fot. arch. BestDrive