2020-05-25

Test opon UHP

Początek wiosny w tym roku jest wyjątkowo słoneczny. Niektórzy  kierowcy wymienili już zimowe ogumienie na letnie. Ci, co jeszcze nie zdecydowali się, jakie opony wybrać, a są posiadaczami aut o wysokiej mocy, powinni zapoznać się z wynikami poniższego testu opon. Może być on również podpowiedzią dla serwisanta, któremu klient zada pytanie: „To jakie UHP mam założyć?”

W tym wydaniu przedstawimy wyniki próby opon przeprowadzonej przez magazyn Auto Bild. W teście wzięło udział dziewięć opon o bardzo wysokich osiągach, w rozmiarze 245/35 R19 i 265/35 R19. Autem testowym był Mercedes Benz C63 AMG.

Dziennikarze magazynu wybrali najlepsze dostępne na rynku ogumienie między innymi: Continental SportContact 6, Goodyeara Eagle F1 SuperSport czy Michelin Pilot Sport 4S.

Końcowe wyniki są bardzo zbliżone. Widać, że producenci z wysoką dbałością tworzą tego typu ogumienie. Na uwagę zasługuje porównanie wszystkich opon biorących udział w teście do semislickowego Michelina Pilot Sport Cup 2, który oczywiście zdominował testy na suchym torze (takie jest jego główne przeznaczenie), ale ze względu na swoją „gładką” stylistykę bieżnika nie dorównał najlepszym na mokrej nawierzchni.

Na suchej nawierzchni

Continental okazał się najlepszy na suchej nawierzchni, oferując najkrótszą drogę hamowania i najszybszy czas okrążenia. Michelin był blisko i zajął drugie miejsce, notując zaledwie 10 cm dłuższą drogę hamowania i minimalnie gorszy czas na torze. Trzecie miejsce w hamowaniu przypadło Falkenowi Azenis FK510, który jednak w jeździe na czas zajął dalszą pozycję.

Opony Goodyear, Vredestein Ultrac VortiHankook Ventus S1 evo2 również bardzo dobrze spisały się na suchej nawierzchni. Jak podkreślili testujący, to właśnie Goodyear oferował najlepsze wyczucie układu kierowniczego i świetne prowadzenie.

Na mokrej nawierzchni

Na mokrej nawierzchni mieliśmy parę niespodzianek. Jak się okazuje, opony, które dobrze hamują, nie zawsze dają sobie radę w jeździe na czas.

W tych próbach Michelin Pilot Sport 4S oferowała najlepszą skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, za to w „czasówce” zajęła dopiero siódme miejsce, podczas gdy Goodyear był najszybszy na mokrej nawierzchni, ale zatrzymanie samochodu w teście hamowania zajęło mu o 4,4 metra więcej niż Michelinowi.

Jedyną oponą o zrównoważonych parametrach hamowania i prowadzenia był Falken, który zajął drugie miejsce w obu testach, co oznacza, że była to najlepsza opona w próbach na wodzie.

Za radzenie z aquaplaningiem trzeba pochwalić Nankanga Noble Sport NS20, który zdeklasował swoich rywali, uzyskując najwyższe prędkości, przy których zachowywał się stabilnie.

Podsumowanie

Cały test zwyciężyły ex aequo Continental oraz Michelin. Jak zaznaczyli dziennikarze, model Continentala jest najwyższej klasy sportową oponą z precyzyjnym sterowaniem, sportowym prowadzeniem i krótką drogą hamowania na suchej nawierzchni. Stabilnie pokonuje zakręty na mokrej nawierzchni oraz ma dobrą odporność na aquaplaning.

Natomiast Michelin ma świetne właściwości jezdne zarówno na mokrych, jak i suchych drogach. Oferuje najkrótszą drogę hamowania, precyzyjne sterowanie z doskonałym sprzężeniem zwrotnym, a także niski poziom hałasu i dobre właściwości aquaplaningu.

Trzecie miejsce przypadło Goodyearowi. Jest to sportowa opona letnia z najlepszą przyczepnością na mokrej nawierzchni, dobrą precyzją prowadzenia, krótką drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, a także ze zrównoważonym komfortem.

                                    

Continental SportContact 6                                                          Michelin Pilot Sport 4S          

Kruk, fot. Producenci

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń