Kilka miesięcy po oficjalnej premierze, pierwszy globalny marketplace B2B dla producentów i dystrybutorów części do samochodów osobowych, ciężarowych i motocykli doświadczył gwałtownego wzrostu zapytań o subskrypcje, w okresie lockdownu.
300 subskrybentów w Europie i na świecie
Podczas trwającego okresu blokady rynków, Marketparts.com oferuje rozwiązanie do sprzedaży części zamiennych dostępne natychmiast, na atrakcyjnych warunkach pod względem obsługi, dostępności i ceny. Działająca od stycznia 2020 r. platforma ma już 300 subskrybentów, połowę z Europy i połowę z pozostałych części globu. Stanowią oni 75 proc. rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych oraz 25 proc. rynku pojazdów użytkowych. Zdecydowana większość z nich (85 proc) to dystrybutorzy, reszta to producenci części i podzespołów, bardzo zainteresowani możliwością docierania do rynków lokalnych, w 100 proc. za pomocą kanałów cyfrowych.
Obniżona cena subskrybcji
Ten okres to także czas dla wszystkich graczy z branży motoryzacyjnej, aby zastanowić się nad nowymi, strategicznymi kanałami zakupów i sprzedaży części zamiennych.
- Zauważyliśmy ponad 50-proc. wzrost liczby zapytań o wersję próbną naszej platformy - powiedział Christophe Riberolle, dyrektor generalny Marketparts.com. - Zdajemy sobie sprawę, że ta niestabilna sytuacja utrzyma się jeszcze przez kilka miesięcy. Na ten okres, obniżyliśmy opłaty za subskrypcję naszej platformy, aby umożliwić jak największej liczbie kupujących korzystanie z niej w celu efektywnego wyszukiwania i zakupów produktów szybko rotujących z ofert kluczowych, międzynarodowych, certyfikowanych graczy.
Marketparts.com połączył już kupujących i sprzedających z 35 krajów na pięciu kontynentach. Platforma chce podwoić swoją ofertę i do końca roku pozyskać 300 nowych dostawców, w tym około 20 renomowanych producentów części.
(ik)
Źródło i graf. Marketparts