2020-05-15

Vector trzeciej generacji

Prezentując Vector 4Seasons Gen-3, Goodyear wprowadza na rynek najnowszą generację opon całorocznych, które zapewnią konsumentom jeszcze lepsze osiągi na śniegu oraz mokrej i suchej nawierzchni. Ogumienie uzyskało już szereg homologacji OE i będzie montowane jako pierwsze wyposażanie m.in. w Peugeot 2008/3008/5008, DS3 Crossback i DS7 Crossback.

- Nasi projektanci i inżynierowie stanęli przed ogromnym wyzwaniem udoskonalenia Vector 4Seasons Gen-2, opony całorocznej, która zdobyła więcej nagród niż jakakolwiek inna marka (1) - powiedział Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie. - Jesteśmy dumni, że dzięki Vector 4Seasons Gen-3 osiągnęliśmy jeszcze lepsze wyniki.

Segment opon całorocznych jest jednym z najszybciej rozwijających się w branży oponiarskiej. Kupujący tego typu ogumienie poszukują trzech podstawowych cech: bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych, efektywnego hamowania i przyczepności na mokrej nawierzchni oraz równie dobrego zachowania na suchej nawierzchni.

Dzięki opracowanej przez Goodyear technologii Snow Grip opona Vector 4Seasons Gen-3 zapewnia lepszą przyczepność na śniegu. Duża ilość lameli w centralnej części bieżnika odpowiada za pewniejsze prowadzenie na śniegu – uzyskano poprawę tego parametru o 5 proc. w porównaniu z poprzednią generacją opony(2).

W oponie zastosowano też technologię Dry Handling. To mocne klocki w części szczytowej i barkowej bieżnika, które ograniczają odkształcenia ogumienia podczas ostrych manewrów. Przekłada się to na lepsze wyniki hamowania na suchej nawierzchni - również poprawione o 5 proc. względem poprzedniej generacji opony (3).

Vector 4Seasons Gen-3 posiada również imponującą odporność na aquaplaning. To efekt zastosowania technologii Aqua Control w postaci głębokich i szerokich rowków, które usprawniają odprowadzanie wody.

Nowa Vector 4Seasons Gen-3 właśnie zadebiutowała na rynku. W 2020 r. pojawi się 65 nowych rozmiarów, a kolejne będą systematycznie wprowadzane do sprzedaży w latach 2021 i 2022. Ogumienie uzyskało już szereg homologacji OE.

1) W oparciu o 34  testy przeprowadzone przez 18 wiodące, niezależne czasopisma oponiarskie w okresie od stycznia 2015 do grudnia 2019.  Wyliczenie oparte na liczbie testów wygranych przez Goodyear w segmencie całorocznym w porównaniu ze wszystkimi testowanymi konkurentami. Więcej informacji na https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-test-claims.html .

2) Test wewnętrzny, rozmiar 205/55R16 91V, samochód VW Golf.

3) Test wewnętrzny, rozmiar 205/55R16 91V samochód VW Golf.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń