Hankook Tire, producent opon klasy premium, opublikował swoje wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. We wspomnianym okresie skonsolidowana globalna sprzedaż firmy wyniosł 1.4357 bln KRW (ok. 1,0905 mld euro), a zysk operacyjny: 105.8 mld KRW (ok. 80,4 mln euro).
Zarobki Hankook Tire spadły z powodu gwałtownego obniżenia popytu na opony, co wynika ze światowego spowolnienia gospodarczego w wyniku pandemii COVID-19 i gorszego nastroju konsumentów. COVID-19 wywarł szeroki wpływ na najważniejsze rynki świata, powodując spadek zapotrzebowania na opony w zakresie oryginalnego wyposażenia pojazdów i wyposażenia wtórnego, a także dostosowanie dni eksploatacji zakładów produkcyjnych na całym świecie.
Jednak pomimo następstw COVID-19, opony o średnicy 18 cali lub więcej stanowiły 33,7 proc. sprzedaży opon do samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 2,7 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Do wyniku tego przyczyniły się światowe technologie najwyższego poziomu i jakość zapewniana przez firmę. Ten stabilny wzrost sprzedaży opon o średnicy ponad 18 cali w Ameryce Północnej, Korei Południowej i Chinach dodatkowo wzmocnił wizerunek marki premium.
W przyszłości firma Hankook planuje jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję jako marka klasy premium, zwiększając sprzedaż opon o dużej średnicy (ponad 18 cali) na głównych rynkach, dostarczając opony OE do samochodów premium i zwiększając konkurencyjność swoich produktów. Producent dąży do poprawy sprzedaży poprzez optymalizowanie ich w każdym regionie, aby firmie było łatwiej pokonać obecne trudności. Służące do tego środki obejmą zróżnicowanie portfolio produktów i ciągłą ekspansję kanałów sprzedaży w oparciu o globalne sieci produkcji i dystrybucji.
(ik)
Źródło i fot. Hankook