2020-05-04

Filtr oleju do ciężarówek

Filtry oleju są niezbędnymi elementami funkcjonowania współczesnych silników oraz układów smarowania. Ich podstawowym zdaniem jest filtracja krążącego w układzie oleju. Nie inaczej jest w przypadku pojazdów ciężarowych, które stanowią podstawę funkcjonowania logistyki w wielu branżach, a tym samym pokonują wiele kilometrów. Wysokiej jakości filtry oleju do pojazdów tego typu oferuje m.in. polski zakład PZL Sędziszów, który specjalizuje się w produkcji różnego rodzaju filtrów.

Filtry oleju zatrzymują wszelkie toksyny i zanieczyszczenia, dostarczone z powietrzem i paliwem, wytworzone w wyniku ścierania par trących oraz wytworzone w trakcie procesów chemicznych, związanych z pracą silnika. Każdy filtr oleju ulega zużyciu - świadczy o tym lepkość środka, odpowiedzialnego za smarowanie silnika. Efektem intensywnej eksploatacji może być wzrost zużycia paliwa, spadek wydajności silnika, a w skrajnych przypadkach - jego uszkodzenie. Należy pamiętać, że układ smarowania silnika spalinowego jest układem zamkniętym. Filtry oleju nie powstrzymują degradacji środków smarujących, dlatego należy je wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Zaleca się, aby układy odpowiedzialne za procesy czyszczące wymieniać każdorazowo przy okazji wymiany oleju silnikowego.

Materiały filtracyjne stosowane w produktach PZL Sędziszów charakteryzują się najwyższą jakością i pochodzą od czołowych światowych producentów: Ahlstrom, Hollingsworth & Voce Company oraz Neenah Gessner. Specjalne wkłady EKO ułatwiają kontrolę stanu wkładu i jego szybką wymianę, redukują do 90 proc. odpadów oraz obniżają koszt eksploatacji. Zaletą filtrów polskiego producenta jest także uniwersalność. Dla przykładu, filtr o numerze katalogowym PP2014 pasuje do aut następujących marek:

  • FODEN: 2-SERIA, ALPHA (2000, 3000, 4000),
  • HEULIEZ: GX-SERIA,
  • PLAXTON BUS: ELITE
  • RENAULT V.I: C-SERIA (C250-C520), K-SERIA (K380-K520), KERAX, MAGNUM, PREMIUM, T-SERIA
  • ROMAN S.A.: 22T-SERIA, 26T-SERIA, 32T-SERIA, 40T-SERIA, 72T-SERIA,
  • SISU AUTO: R-SERIA
  • VOLVO: FH II-SERIA, FH-SERIA, FH12-SERIA, FH16-SERIA, FL10-SERIA, FL12-SERIA, FM 7-SERIA, FM 9-SERIA, FM/FMX -SERIA, FM/FMX II-SERIA, FM10-SERIA, FM12-SERIA, NH12-SERIA, VN-SERIA, VT-SERIA,  
  • VOLVO BUS: 5000, 7000, 8000, 9000, B 7-SERIA, B 9-SERIA, B11R-SERIA, B12-SERIA, B13-SERIA, OLYMPIAN.

- Nasze filtry oleju pozwalają na utrzymanie silnika w idealnym stanie, zapewniając jednocześnie bardzo wysoką wydajność układu czyszczącego w długim okresie użytkowania - powiedział Dominik Zwierzyk, menadżer projektu w PZL Sędziszów. - Decydują o tym takie elementy, jak: uszczelka, gwarantująca szczelność podczas eksploatacji, wzmocnienie rdzenia, konieczne przy działaniu dużych sił ściskających, zawór zwrotny, skutecznie zabezpieczający przed spływaniem środka smarującego silnik w stronę pompy oraz zawór bezpieczeństwa pozwalający na precyzyjne dobranie wartość ciśnienia otwarcia. Informacje na temat tego, jaki filtr powinien być dobrany do danego modelu pojazdu, można zweryfikować w naszym internetowym katalogu.

(ik)

Źródło i fot. PZL Sędziszów

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń