Zainspirowani popularnymi targami rolniczymi Agritechnica 2017 inżynierowie Alliance Tire Group poświęcili niemal 24 miesiące na rozwój opony do ciągników, która spełniłaby wszystkie nowoczesne potrzeby w tym segmencie. Podczas pierwszej fazy rozwoju przeprowadzono dokładne badanie w kilku regionach w celu zidentyfikowania głównych wymagań rolników i sprzedawców opon. Badanie to pozwoliło stworzyć definicję kluczowych cech produktu. W efekcie ich prac powstała opona Agri Star II.
Wśród kluczowych cech produktu znalazły się:
W drugiej fazie przedstawiono koncepcyjne modele 3D opony wybranym grupom handlowców oraz dilerów, aby uzyskać ich opinie na temat proponowanego projektu i konstrukcji nowej opony Agri Star II. Dzięki ich sugestiom wprowadzono pewne modyfikacje, między innymi szersze krawędzie, specjalny kontur przedniej części i ściany klocków oraz zoptymalizowana liczba klocków.
Komponenty wysokiej jakości
Podczas projektowania wybrano materiały i komponenty wyjątkowo wysokiej jakości. PET, treftalan polietylenu pełni funkcję wzmocnienia Agri Star II. Zamiast często wykorzystywanego nylonu wybrano poliester jako wytrzymały materiał osnowy i opasania. Gwarantuje, że opony są „stale okrągłe”, i utrzymuje ich kształt nawet po wielu latach pracy. Pomaga też uniknąć tymczasowych zniekształceń bieżnika, które mogą wystąpić w przypadku osnów nylonowych związanych z gromadzeniem ciepła po ciężkiej pracy podczas przestoju ciągnika w nocy. Stałe utrzymywanie niezmiennego kształtu opony dodatkowo zwiększa jej wydajność podczas jazdy po drodze oraz zapewnia niezawodną przyczepność przez cały okres eksploatacji.
Na polu i na drodze
W dzisiejszym rolnictwie, czy to gospodarstwach rolnych lub w przypadku pojedynczych usług, transport drogowy jest coraz większą częścią codziennych operacji. Inżynierowie Alliance przyjęli wyzwanie dostosowania opon do tego rosnącego zapotrzebowania, dostarczając rozwiązania zwiększające komfort jazdy, ograniczające hałas i wibracje oraz gwarantujące wysoką prędkość, niskie zużycie opon, lepsze prowadzenie i właściwości hamowania. Wszystko to łączy się z najwyższą wydajnością podczas pracy na polu.
Zwiększono objętość gumy w centralnej części nakładających się bloków bieżnika. Dodatkowa ilość materiału zapewnia większą sztywność i mniejsze zużycie przy jednoczesnej poprawie komfortu jazdy po drogach. Klasa prędkości D - 65 km/h - to kolejna niestandardowa cecha wykorzystana przez inżynierów do zwiększenia wydajności ciągnika na drodze i poprawy komfortu prowadzenia. Cechy konstrukcji zapewniają też doskonałe właściwości samoczyszczące opon, które są równie ważne podczas pracy na polu i podczas opuszczania go, aby nie przenosić zanieczyszczeń na drogi publiczne.
Sekret Stratified Layer Technology (SLT)
Opona Agri Star II posiada kilka istotnych cech konstrukcyjnych. Po pierwsze opona oferuje unikalną technologię Stratified Layer Technology (SLT), której cechą jest możliwość nadawania oponie „drugiego życia” po początkowym zużyciu o 40 proc., dodatkowo zapewniając doskonałą przyczepność w drugiej połowie okresu eksploatacji. Gdy opona jest wciąż nowa, wysoka przyczepność jest zapewniana przez dużą wysokość klocków bieżnika (NSD). Po zużyciu w stopniu 40 proc., gdy górna warstwa jest całkowicie zużyta, działać zaczyna dolna warstwa. W tym etapie bieżnik zmienia swoją geometrię i, ze względu na profil dolnej warstwy o zróżnicowanych kątach, klocki bieżnika stają się szersze i bardziej zakrzywione. Zredukowana warstwa antypoślizgowa jest kompensowana przez większą powierzchnię styku opony: dzięki zróżnicowanym kątom, klocki odpychają błoto, po raz kolejny gwarantując doskonałą przyczepność.
Ponadto, podwójne schodkowe opasanie stabilizujące klocki i odprowadzające błoto na boki dodatkowo poprawiają właściwości samooczyszczenia. W połączeniu z cechami takimi jak szerszy bieżnik, nakładające się środkowe klocki, specjalne kąty przedniej części klocków i gładki profil opona Agri Star II może zaoferować użytkownikom wydajność, stabilność i wysoką trwałość.
(ik)
Źródło i fot. Alliance Tire Group