Michelin wprowadza na rynek nową oponę letnią do samochodów dostawczych. Model Agilis3, został zaprojektowany tak, by zapewnić trwałe osiągi i bezpieczeństwo. Poza tym opracowano go z myślą o środowisku naturalnym.
Nowa opona Michelin Agilis3 dzięki niskim oporom toczenia (klasa B) zapewnia mniejsze zużycie paliwa (1) i znacznie niższy poziom emisji CO2 pojazdu, nawet 100 kg CO2 rocznie mniej. Jest to porównywalne z ilością CO2, jaką w ciągu roku absorbują 3 drzewa (2). Dodatkowo nowa gama charakteryzuje się zoptymalizowaną wagą. Ponieważ nowy model opony do aut dostawczych jest lżejszy o ok. 1,6 kg od opony poprzedniej generacji Michelin Agilis+, przekłada się to na mniej odpadów i mniejsze wykorzystanie zasobów naturalnych.
Najważniejsze cechy opony:
1. długotrwałe bezpieczeństwo:
2. znakomita trwałość - opona zapewnia przebieg większy nawet o 7 proc. niż w przypadku opon poprzedniej generacji (6),
3. Większa wytrzymałość:
Opona jest dostępna od kwietnia w 14 rozmiarach o średnicach osadzenia 15 i 16 cali. W przypadku kamperów Michelin zdecydowanie zaleca montaż opon z oznaczeniem CP o większej nośności, zaprojektowanych specjalnie do tych pojazdów. Oznaczenie CP mają opony gamy Michelin Agilis Camping.
(1) Klasa B oporu toczenia z europejskich etykiet w porównaniu z klasą C MICHELIN Agilis+.
(2) Na podstawie wyników wewnętrznego badania „Analyse Cycle de Vie” (ACV) przeprowadzonego we wrześniu 2019 r. w Centrum Technologicznym Michelin, porównującego osiągi opon Michelin Agilis 3 i Michelin Agilis+ w rozmiarze 235/65 R16 115/113R. Jedna opona Michelin Agilis 3 generuje o 1,3 kg CO2/1000 km mniej od opony Michelin Agilis+. Przykładowy samochód dostawczy wyposażony w 4 opony Agilis 3, pokonujący 20 000 km rocznie, wygeneruje 104 kg CO2 mniej na tym dystansie. Zakładając, że jedno drzewo absorbuje średnio 35 kg CO2 rocznie (w zależności od rodzaju i wieku), obniżenie emisji CO2 o 104 kg rocznie będzie stanowić równowartość ilości zaabsorbowanej przez 3 drzewa (źródło: CSR i Platforma Zrównoważonego Rozwoju).
(3) Na podstawie wyników testów hamowania na mokrej nawierzchni od 80 do 20 km/h przeprowadzonego przez TÜV SÜV Product Service na zlecenie Michelin w sierpniu 2019 r. na oponach w rozmiarze 235/65 R16C 115/113 R zamontowanych w LCV MB Sprinter 316 CDI. Testowane opony: Michelin Agilis 3, Continental Contivancontact 100, Goodyear Efficientgrip Cargo, Pirelli Carrier, Hankook Vantra LT RA18.
(4) Od nowości do zużycia (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)). Osiągi Michelin Agilis 3 w rozmiarze 235/65 R16 115/113 R przewyższają progowe wartości przyczepności na mokro określone w regulaminie nr 117 EKG ONZ.
(5) Do ostatniego kilometra, czyli do dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika (1,6 mm). Maksymalne dopuszczalne zużycie bieżnika może być różne w poszczególnych krajach.
(6) Na podstawie wyników wewnętrznych testów z października 2018 r., w których porównywano zużycie opon Michelin Agilis 3 i Michelin Agilis+ w rozmiarze 235/65 R16C 115/113R zamontowanych w Renault Master, 130 KM, 3,5 t. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków drogowych i atmosferycznych
(Opisy produktów w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów)