Firma Hankook wprowadza automatyczny system testów w ramach kontroli jakości. Wspierane przez sztuczną inteligencję (SI) rozwiązanie wykorzystuje czujniki cyfrowe i nieustannie uczy się, aby poprawić wydajność i precyzje testowania produktów. W przyszłości cały proces testowania opon będą nadzorować specjalnie przeszkoleni eksperci z wykorzystaniem nowych systemów, aby zapewnić wymaganą jakość produktu, a więc także bezpieczeństwo kierowcy.
W tym celu na ostatnim etapie procesu zostaną wdrożone trzy dokładne inspekcje mające wykryć potencjalne usterki. Wewnętrzna inspekcja w zakładach Hankooka z użyciem interferometru do testowania opon (Interferometer Tyre Tester, ITT) umożliwi wykrycie ewentualnych pęcherzy powietrza. Dzięki inspekcji rentgenowskiej szczegółowo zbadane zostanie wnętrze opon. Na końcu zewnętrzną inspekcję produktu przeprowadzi dział kontroli jakości. Do tej pory przetwarzanie obrazów na potrzeby wykrywania usterek stanowiło czasochłonne wyzwanie, ponieważ wykrywane pęcherze powietrza nie mają jednolitych wymiarów ani kształtu. Co więcej, na temat nieprawidłowości w oponach musieli wnioskować wysoce wykwalifikowani pracownicy techniczni, korzystając z kryteriów i doświadczenia zdobytych na przestrzeni lat pracy.
Od tej pory firma będzie stosować nowo opracowany, automatyczny system inspekcji z wykorzystaniem SI w procesie ITT. Jednostka ta będzie niezależnie i systematycznie wykrywać i zgłaszać nieprawidłowości w produktach, porównując próbki zeskanowanych przekrojów poprzecznych opony. W celu wdrożenia tego automatycznego systemu podjęto prace rozwojowe w ośrodku HK-KAIST Digital Innovation Center, będącym wspólnym przedsięwzięciem firmy Hankook i Działu Przemysłu i Inżynierii Systemów Koreańskiego Zaawansowanego Instytutu Nauki i Technologii (ang. Korea Advanced Institute of Science, KAIST), z udziałem ekspertów ds. SI. Pozwoli to nie tylko zwiększyć jednolitość i wydajność inspekcji wewnętrznej z wykorzystaniem procesu ITT, ale także skrócić czas produkcji.
- Firma Hankook zajęła pozycję lidera rozwiązań cyfrowych w branży - powiedział Hyunshick Cho, wiceprzewodniczący i prezes Hankook Technology Group. - Opracowanie automatycznego systemu inspekcji to kolejne innowacyjne osiągnięcie w tym zakresie, które pozwoli nam zająć czołową pozycję w cyfryzacji tego dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego. Będziemy nadal stawiać na innowacyjność i walczyć o utrzymanie pozycji globalnego lidera.
Ceremonia podpisania umowy Hankook Technology Group z uczelnią KAIST na rzecz wspólnego rozwijania technologii przyszłości miała miejsce w kwietniu 2019 r. Rektor uczelni KAIST Sung-Chul Shin (po lewej) oraz prezes Hankook Technology Group Hyunshick Cho (po prawej) podpisują umowę na rzecz wspólnego rozwijania technologii przyszłości („Hankook Technology Group-KAIST Future Technology Research Agreement”).
W kwietniu 2019 r. firma podpisała umowę z KAIST, czołową uczelnią techniczną w Korei Południowej, aby przyspieszyć badania i rozwój oraz zwiększyć możliwości technologiczne poprzez cyfryzację. Wcześniej utworzony został ośrodek HK-KAIST Digital Innovation Center, który współpracuje z uczelnią KAIST we wszystkich obszarach, począwszy od produkcji i logistyki, a skończywszy na badaniach i rozwoju, aby specjalizować się w przyszłych technologiach.
Inwestowanie w innowacje techniczne są coraz ważniejsze dla firmy, co już odzwierciedliła zmiana nazwy firmy na Hankook Tire & Technology w 2019 r., podkreślając rosnącą orientację technologiczną tego producenta opon. W ubiegłym roku firma osiągnęła sukces, wykorzystując system Virtual Compound Design (VCD), tj. model predykcyjny dla parametrów składników opon z wykorzystaniem SI. Koncern planuje objęcie tą technologią całego procesu produkcji opon. Celem jest stworzenie inteligentnych fabryk, które będą przewodzić innowacyjności cyfrowej w branży, a ostatecznie wytwarzać produkty o wysokiej jakości, spełniające oczekiwania klientów.
(ik)
Źródło i fot. Hankook