2020-04-14

Podwójny debiut Dunlopa

Rynek motocykli turystyczno-terenowych dzieli się na nowe segmenty dające motocyklistom szerszy wybór niż kiedykolwiek. Motocykle typu adventure stają się coraz popularniejsze zarówno wśród osób dojeżdżających do pracy, jak i podróżujących na długich trasach czy poszukujących dreszczyku emocji w terenie. Rynek hypersportowy także rozwija się dynamicznie i poszerzył się o motocykle typu naked i scrambler, które dzielą DNA z motocyklami klasy superbike. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej wybór opon ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji osiągów i użyteczności maszyny. W odpowiedzi na te potrzeby Dunlop wprowadza dwie zupełnie nowe opony na wiele nawierzchni - Mutant i Trailmax Meridian. Obie dostępne są już na europejskim rynku.

Trailmax Meridian: początek nowej przygody

Na konkurencyjnym rynku opon do motocykli typu adventure, stale rosnąca liczba potężnych motocykli drogowo-turystycznych stanowi fascynujące wyzwanie dla projektantów ogumienia. Użytkownicy oczekują trwałości na długich dystansach, hypersportowego prowadzenia, wydłużonych przebiegów, a także znacznych możliwości terenowych. Opona musi więc doskonale spełniać wszystkie funkcje na coraz mocniejszych, ciężkich maszynach, takich jak BMW GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom i Triumph Tiger.

Dunlop wprowadza oponę Trailmax Meridian, zapowiadając „początek nowej przygody” dla segmentu turystyczno-terenowego. Ogumienie zapewnia m.in. dłuższe przebiegi podczas dynamicznej jazdy. W przypadku tylnej opony Trailmax Meridian testy wykazały wzrost przebiegu o 6 proc. w jeździe po linii prostej - w porównaniu z oponami konkurencji o najlepszych parametrach i o ponad 15 proc. przy kącie nachylenia 40 stopni. Jeszcze większą korzyść osiągnięto w zakresie przebiegów przedniej opony - testy wykazały większy przebieg 19-proc. w porównaniu z najbliższym konkurentem, i o 36 proc. przy kącie nachylenia 40 stopni (1).

Bieżnik nowego modelu został zaprojektowany tak, aby skutecznie usuwać wodę, ale przy zachowaniu wysokiego poziomu przyczepności na suchej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki technologii Dunlop MultiTread. Obejmuje ona mieszankę Hi-Silica, która zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni i sprawia, że opona jest bardziej elastyczna w niższych temperaturach. W połączeniu z osnową Rayon Ply Casing daje to podwójną wartość w postaci zwiększonych przebiegów i znacznie szybszego czasu nagrzewania. Jest to korzystne dla kierowców, którzy coraz częściej jeżdżą motocyklami typu adventure przez cały rok.

Mutant: ekstremalna ewolucja

Bazująca na wiedzy marki Dunlop z zakresu ogumienia klasy Trial, supermoto, wyścigowej i turystycznej, Mutant jest oponą koncepcyjną, która stała się rzeczywistością. Połączenie najlepszych cech ogumienia z szerokiej oferty firmy doprowadziło do powstania prawdziwego produktu ‘crossover’. Doświadczenie z wyścigów Supermoto i na mokrej nawierzchni daje pewność zachowania w zimnych i mokrych warunkach, ale w połączeniu ze sportowym prowadzeniem i wytrzymałością typową dla opon turystycznych.

Nowy produkt brytyjskiej marki zapewnia całoroczne osiągi i wszechstronność na wszystkich drogach dla ponad 370 różnych typów motocykli, niezależnie od tego czy są to modele typu adventure, turystyczne, naked, retro czy scrambler. Mutant łączy w sobie prowadzenie i stabilność hypersportowej opony ze znakomitą przyczepnością na mokrej nawierzchni oraz niesamowitymi właściwościami terenowymi.

Mutant to połączenie wiedzy na temat opon Dunlopa w klasie hypersport i turystycznej z technologiami opracowanymi na potrzeby wyścigów na mokrej nawierzchni. Producent określa to połączenie innowacji „technologią czterech pór roku” (4 Seasons). Obejmuje ona mieszankę materiałów, konstrukcji i związków, które zaprojektowano do pracy w najtrudniejszych warunkach klimatycznych, łącznie z surowymi warunkami zimowymi. Dzięki temu opona Mutant uzyskała oficjalne oznaczenie "M+S", które potwierdza, że doskonale nadaje się do jazdy w trudnych sytuacjach.

  1. Wewnętrzne testy przebiegu i prowadzenia przeprowadzono przy użyciu BMW R 1200 GS na torze Mireval we Francji. Badania tylnej wersji Trailmax Meridian wykazały przyrost przebiegu o 6 proc. w jeździe po linii prostej, i o ponad 15 proc. przy kącie nachylenia 40 stopni przy rozmiarze 170/60ZR17. W przypadku przedniej opony (120/70R19) testy wykazały 19 proc. wzrost w porównaniu z najbliższym konkurentem, i o 36 proc. przy kącie nachylenia 40 stopni.

​(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń