2020-04-08

Bosch do aut użytkowych

Układy skręcania kół osi tylnej są często poddawane dużym obciążeniom, zwłaszcza w przypadku specjalnych pojazdów z wieloma osiami i ciężkimi zabudowami lub pojazdów przewożących bardzo ciężkie ładunki. W zależności od miejsca użytkowania mogą one również wykazywać zwiększone ryzyko uszkodzenia. Dotyczy to cystern do przewozu paliwa, wywrotek lub śmieciarek. Dlatego zalecane jest regularne sprawdzanie podzespołów oraz ich wymiana w razie potrzeby. Niedawno firma Bosch poszerzyła swoją ofertę w zakresie układów skręcania kół osi tylnej i elementów osprzętu do pojazdów użytkowych o dodatkowe 144 nowe numery katalogowe. Obejmują one części zamienne, takie jak: siłowniki robocze, przeguby kulowe, zbiorniki oleju, akumulatory hydrauliczne, zawory ograniczające przepływ, ramiona przekładni kierowniczej, zawory i wskaźniki przepływu.

Zasada działania układu skręcania kół osi tylnej

Hydrauliczne układy skręcania kół osi tylnej (ang. Rear Axle Steering, RAS) to układy kierownicze do pojazdów użytkowych, przenoszące hydrostatycznie ruch skręcania kół osi przedniej na oś tylną. W przypadku układu RAS hydrostatyczne przeniesienie następuje z głównego siłownika na przedniej osi, przewodami hydraulicznymi do siłownika na tylnej osi. Natomiast w sterowanym elektronicznie układzie skręcania osi tylnej (RAS-EC), koła tylne skręcane są, za pomocą siłownika, aktywowanego przez hydrauliczny zawór sterujący, regulowany przez elektroniczną jednostkę sterującą.

W porównaniu do pojazdów wyposażonych jedynie w układ kierowniczy przedniej osi, układy skręcania kół osi tylnej dają wiele zalet, takich jak poprawiona dynamika jazdy, zmniejszony promień skrętu i mniejsze zużycie opon. Dzięki zwartej konstrukcji i niewielkiej liczbie części, układy skręcania kół osi tylnej są również łatwe w serwisowaniu.

Wysokie standardy jakości i globalna dostępność

W przypadku podzespołów pojazdu tak istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa, jak układy kierownicze i ich elementy, liczy się wysoka jakość. Dlatego firma Bosch również w przypadku części zamiennych do układów skręcania kół w pojazdach użytkowych kładzie nacisk na jakość odpowiadającą standardom OE, zgodnie z potrzebami warsztatów. Ponadto każdy z tych elementów jest specjalnie dostosowany do danego pojazdu. Dzięki produkcji na magazyn oraz dostępności towaru w ponad 80 krajach, te części zamienne można szybko dostarczyć do odbiorcy. Zmniejsza to kosztowne czasy przestoju pojazdów użytkowych wymagających naprawy.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2023 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń