2020-04-03

Oponeo za prawie miliard

W 2019 r. Grupa Oponeo.pl, lider internetowej sprzedaży opon w Polsce, odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży oraz wolumenu sprzedanych opon i felg. Rekordowe przychody ze sprzedaży wyniosły 962 mln zł, co oznacza wzrost rok
do roku o 14,1 proc. Wynik brutto wyniósł 30,3 mln i wzrósł o 26 proc. w stosunku do zysku brutto z 2018 r.

Marża EBITDA wyniosła 4,1 proc. i wzrosła w porównaniu z 2018 r. o 0,2 p.p. Marża brutto na sprzedaży ukształtowała się na poziomie 19,4 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 0,2 p.p. W 2019 r. Grupa umocniła markę Oponeo.pl na rynku sprzedaży opon i wypracowała 20,2 mln. zł zysku netto, czyli o 23,5 proc. więcej niż w poprzednim roku. Rekordowy wolumen sprzedanych opon wyniósł 3,7 mln sztuk, co oznacza wzrost rok do roku o 11,3 proc. W analizowanym okresie sprzedano także rekordowe 139 tys. felg, co oznacza 13,3 proc. wzrostu w porównaniu z 2018 r.

Na wzrost wyniku netto miały wpływ przede wszystkim przychody ze sprzedaży, które wyniosły 962 mln zł wobec 843 mln zł przychodów w 2018 rok. Na sprzedaż krajową przypadało 769,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 16,6 proc. Udział przychodów krajowych w całości przychodów Grupy ze sprzedaży wyniósł 80 proc. Przychody z działalności zagranicznej to 192,3 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 5,3 proc.

Głównym elementem przychodów były te uzyskane ze sprzedaży opon. Wyniosły one 876,8 mln zł i przedstawiały 91 proc. całości przychodów ze sprzedaży. W całym 2019 r. Grupa Oponeo.pl wysłała do swoich klientów 3,7 mln opon, tj. o 11,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W Polsce sprzedaż, biorąc pod uwagę wolumen opon, zwiększyła się o 12,8 proc., natomiast za granicą o 3,1 proc. w relacji do 2018 r. W 2019 r. z tytułu sprzedaży felg Grupa uzyskała 38,6 mln zł przychodów, czyli o 18,3 proc. więcej niż w poprzednim roku.

Wzrosty sprzedaży zostały osiągnięte przez Grupę mimo kontynuacji trendu spadkowego na rynku opon w Polsce i w Europie. W skali całego kraju sprzedaż opon do samochodów osobowych w 2019 r. spadła o 8,1 proc., a w Europie o 2 proc.

Działalności Grupy sprzyjał jednak dynamiczny rozwój rynku e-commerce. W 2019 r. obroty w handlu elektronicznym B2C w Europie wzrosły o 13,6 proc. rok do roku powiedział Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl S.A.

W minionym roku Oponeo.pl S.A. dokonała sprzedaży na rzecz Wirtualna Polska Media S.A. 5 mln akcji spółki AutoCentrum.pl S.A., co dodatnio wpłynęło na wynik finansowy.

Miniony rok to nie tylko sukces w segmencie sprzedaży opon, to dla Grupy także okres realizacji dalszych procesów rozszerzania działalności o sprzedaż rowerów i akcesoriów rowerowych przez spółkę zależną Dadelo S.A., która zakończyła 2019 rok z zyskiem netto w wysokości 0,8 mln zł.

Perspektywy na 2020 rok dla Grupy wiążą się z kontynuacją obranej strategii rozwoju w segmencie e-commerce poprzez poszerzanie portfolio produktowego, udoskonalanie procesów logistycznych i wdrażanie nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań informatycznych.

(ik)

Źródło i fot. Oponeo.pl

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń