Projekt budowy polskiej marki samochodów elektrycznych, który realizuje ElectroMobility Poland, wywołuje spore zainteresowanie. Niedawno ujawniono, że w projekt zaangażowany jest legendarny projektant Jaguara, Tadeusz Jelec oraz znana włoska firma stylistyczna Torino Design.
- Jako nowa marka możemy stworzyć auto na najwyższym poziomie: praktyczne i estetyczne. Aby odnieść sukces rynkowy nasze samochody muszą być również konkurencyjne, jeśli chodzi o parametry techniczne oraz jakość - uważa Łukasz Maliczenko, dyrektor ds. rozwoju technicznego produktu ElectroMobility Poland.
Prototypy nowej marki powstają na razie w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i SUV. Pod względem parametrów technicznych i jakości polskie e-auta mają być konkurencyjne wobec rywali z tej samej półki cenowej.
Przedstawiciel ElectroMobility Poland podkreślił, że tworzenie marki od „zera” daje konstruktorom wiele możliwości, niespotykanych w przypadku dużych firm motoryzacyjnych będących od dawna na rynku. - Jako nowa marka nie będziemy musieli konkurować wewnętrznie z innymi naszymi produktami. Możemy zrobić coś, co jest praktycznie, jak i estetycznie na najwyższym poziomie - zaznaczył Ł. Maliczenko.
fot. PAP / M. Kmieciński
Ł. Maliczenko podkreślił, że stwarza to również szansę na wypracowanie unikatowego DNA marki. - To pojęcie bardzo często używane w motoryzacji. Wykorzystuje się je po to, żeby zdefiniować charakter marki. Pomaga to projektantom w dostosowaniu produktu, nad którym pracują, do spójnej historii i osobowości marki - wyjaśnił. Podkreślił też, że atrybuty marki są nie tylko związane z jej wyglądem zewnętrznym. W projekcie nowego modelu samochodu są uwzględniane również parametry techniczne układu jezdnego, takie jak np. charakterystyka zawieszenia.
Zespół ElectroMobility Poland, projektując swoje samochody od podstaw, chce skupić się na cechach, które uważa za najważniejsze, czyli: praktyczność rozwiązań technicznych, przestronność wnętrza i bezpieczeństwo jazdy.
Prototypy samochodów, które ElectroMobility Poland zamierza zaprezentować w połowie tego roku posiadają wiele cech, charakterystycznych również dla modeli produkcyjnych. Będą przestronne w środku (to zasługa niewielkiego modułu napędowego), wygodne zarówno dla kierowcy, jak i jego pasażerów, wyposażono je także w duże, pojemne bagażniki. Auto ma się odróżniać od innych pod względem ergonomii.
W założeniu polski samochód elektryczny tworzony przez ElectroMobility Poland to auto rodzinne, wygodne i eleganckie, które ma odpowiadać na potrzeby klientów i stanowić atrakcyjną konkurencję dla modeli będących już na rynku.
(ik)
Źródło: PAP