Hankook zostaje nowym sponsorem Nürburgring Endurance Series. Słynne mistrzostwa Nordschleife, znane wcześniej jako VLN Endurance Championship na torze Nürburgring, doskonale odpowiadają nowej tożsamości marki w tym sezonie. Producent opon Hankook dąży do długofalowej współpracy z kultową serią sportów motorowych pod ich nową nazwą.
Nürburgring to jeden z najsłynniejszych torów wyścigowych na świecie: 95 proc. Niemców zna tor znajdujący się w regionie Eifel. Wsparta długą tradycją Nürburgring Endurance Series rozpoczyna się 21 marca od 66.ADAC Westfalenfahrt, w kombinacji Grand Prix Circuit i niesławnego Nordschleife. Tor, który mistrz świata Formuły 1 Jackie Stewart określił kiedyś mianem „Zielonego Piekła" jest kwintesencją sportu motorowego zarówno dla zespołów wyścigowych oraz kierowców, jak i dla kibiców. To wystarczający powód dla Hankooka, by wspierać to wymagające widowisko i być obecnym na „rollercosterze" Nordschleife, gdzie łączna suma przewyższeń wynosi 300 metrów.
Kalendarz Nürburgring Endurance Series obejmuje osiem czterogodzinnych wyścigów i jeden wyścig sześciogodzinny. Na największych mistrzostwach sportów motorowych ścigać się będzie około 165 samochodów. W ciągu sezonu 950 kierowców z 40 krajów zasiądzie w kokpicie kategorii GT3, w tym Audi R8, BMW M6 GT3, Mercedes-AMG GT3 i Porsche 911 GT3 R, lub za kierownicą Renault Clio, Hondy Civic, Opla Astra, Calibra i Manta, a także VW Corrado i Jetta. Logo producenta opon pojawi się na samochodach, trybunach, w pit lane, w boksach i wzdłuż toru, dzięki czemu stanie się integralną częścią najstarszej serii endurance w Niemczech.
Christian Stephani, dyrektor zarządzający VLN VV GmbH & Co. KG, powiedział: - Witamy na pokładzie partnera - firmę Hankook, która podobnie jak nasza seria przeznaczona dla samochodów wyścigowych - jest znany z najwyższych osiągów i ogromnego potencjału swoich produktów. Ten sponsoring po raz kolejny podkreśla atrakcyjność i urok Nürburgring Endurance Series. Z niecierpliwością czekam na godne zaufania i profesjonalne współdziałanie, a także na liczne działania wykraczające poza klasyczny sponsoring.
Natomiast Manfred Sandbichler, dyrektor Hankook Motorsport w Europie podkreślił: -Uczestnictwo w tym kultowym wydarzeniu sportowym jest dla nas prawdziwą przyjemnością. Historia Hankook jest ściśle związana z Nürburgringiem. To tutaj stawialiśmy pierwsze kroki w dziedzinie wyścigów wyczynowych, a w ostatnich latach odnotowaliśmy wielkie sukcesy za sprawą sponsorowanych przez nas zespołów. Na temat legendy Nordschleife wszystko już zostało powiedziane: każdy kibic sportów motorowych na świecie wie, co to znaczy. Ten spektakl, w którym gama i osiągi samochodów - od praktycznie standardowych modeli produkcyjnych po samochody wyścigowe, pełnej krwi GT3 - są zapewne bardziej zróżnicowane niż gdziekolwiek indziej, odbywa się na wspaniałej scenie pozwalającej przedstawić Hankook jako markę sportów motorowych.
Kalendarz imprez:
Atrakcja VLN: legendarne Hankook Farnbacher Ferrari
(ik)
Źródło i fot. Hankook