2020-02-28

Bridgestone dzieciom

Manekin testowy Jan - żółty wysłannik fabryki opon Bridgestone Poznań - po raz kolejny odwiedzi wielkopolskie dzieciaki, by opowiedzieć im dlaczego zawsze należy zapinać pasy i korzystać z fotelika samochodowego, a także jak przechodzić bezpiecznie przez ulicę i pod jaki numer zadzwonić, gdy grozi nam niebezpieczeństwo. Rusza XII edycja akcji edukacyjnej Think Before You Drive, w ramach której manekin zagości w 30 przedszkolach w województwie wielkopolskim.

Think Before You Drive to program edukacyjny dedykowany najmłodszym. W jego jedenastu dotychczasowych edycjach uczestniczyło ponad 33 tysiące przedszkolaków i uczniów pierwszych klas szkół podstawowych z Wielkopolski. W tegorocznej, dwunastej edycji udział weźmie kolejne trzy tysiące maluchów, które poznają podstawowe zasady bezpieczeństwa na drodze.

Inicjatorem akcji jest fabryka opon Bridgestone Poznań, wspierana chętnie przez jej pracowników. To oni niejednokrotnie wcielają się w rolę manekina testowego Jana i prowadzą bezpłatne, interaktywne lekcje przygotowane specjalnie z myślą o najmłodszych. Podczas spotkań maluchy poprzez zabawę uczą się, jak zachowywać bezpieczeństwo na drodze - zarówno wtedy, gdy jest się pasażerem samochodu, jak i pieszym. W trakcie warsztatów dzieci mają okazję przekonać się, jak ważne jest, by zawsze zapinać pasy, używać fotelika
czy przypominać rodzicom o regulowaniu zagłówków w aucie. Uczą się także, jak bezpiecznie przechodzić przez drogę i jak zachować się, gdy grozi im niebezpieczeństwo. Po zakończonych warsztatach, każdy uczestnik dostaje pamiątkowy „pakiet bezpieczeństwa”, w którym znaleźć może m.in. kamizelkę i opaskę odblaskową, a także kredki i kolorowanki pomagające utrwalić wiedzę z przeprowadzonych spotkań.

- Projekt Think Before You Drive cieszy się ogromnym zainteresowaniem, co wynika z faktu bardzo dużego zapotrzebowania na edukację dzieci właśnie w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym - powiedziała Martyna Stando z Bridgestone Poznań, która koordynuje akcję Think Before You Drive. - Dzięki realizacji jedenastu poprzednich edycji zdobyliśmy masę doświadczeń i wiemy, jak przygotowywać warsztaty tak, by były rzeczywiście interesujące dla maluchów i by wyniosły one z nich jak najwięcej praktycznej wiedzy. Zapewnianie bezpieczeństwa jest jedną z najważniejszych misji Bridgestone, dlatego cieszy nas, że dzieci chętnie uczestniczą w spotkaniach z Janem, a nauczyciele dopytują o dodatkowe materiały szkoleniowe, które później wykorzystują, by razem ze swoimi podopiecznymi utrwalać wiedzę.

Partnerem akcji jest wielkopolska policja, której przedstawiciele współprowadzą warsztaty opowiadając m.in. o bezpieczeństwie i widoczności pieszych na drodze, a także o numerach alarmowych.

- Edukowanie dzieci na temat zagadnień dotyczących bezpieczeństwa na drodze to bez wątpienia konieczność - powiedziała kom. Małgorzata Trzybińska, Naczelnik Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu. - Im wcześniej wykształcimy u nich dobre nawyki, tym lepiej. To budujące, że coraz częściej możemy liczyć na wparcie w tym zakresie od firm takich jak Bridgestone Poznań i realizować wspólnie warsztaty, które przynoszą wymierne korzyści.

XII edycja akcji Think Before You Drive trwać będzie od 27.02 do 30.03. Więcej informacji można znaleźć na www.bridgestone-poznan.pl

(ik)

Źródło i fot. Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń