W tym roku na naszym rynku pojawią się dwie nowości od Yokohamy. Pierwszą z nich będzie opona BluEarth-GT AE51, która już znalazła się na oryginalnym wyposażeniu wybranych modeli samochodów, a drugą Geolandar CV G058 do crossoverów.
Yokohama BluEarth-GT AE51 to nowa opona klasy grand-touring. W 2019 r. została wybrana na fabryczne wyposażenie kilku modeli: Mazdy 3, Toyoty Prius i Lexusa ES. W 2020 r. opona ta będzie dostępna w Polsce w regularnej sprzedaży w rozmiarach przeznaczonych do aut z segmentów C (np. Volkswagen Golf), D (np. Mazda 6) i E (np. Audi A6), jako następca znanego letniego modelu BluEarth-A AE-50. Najważniejsze zalety opony BluEarth-GT to stabilność przy dużych prędkościach, przyczepność na mokrej nawierzchni (klasa A we wszystkich rozmiarach), oszczędność paliwowa i nowoczesny wygląd. W produkcji ogumienia wykorzystano unikalną technologię mieszania gumy - „A.R.T.”, która pomaga zwiększyć obszar kontaktu opony z nawierzchnią, co prowadzi do lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni.
![]() Yokohama BluEarth-GT AE51 | ![]() Yokohama BluEarth-GT AE51 | ![]() Yokohama BluEarth-GT AE51 | ![]() Yokohama Geolandar CV G058 |
![]() Yokohama Geolandar CV G058 | ![]() Yokohama Geolandar CV G058 |
Natomiast Yokohama Geolandar CV G058 to nowa letnia opona klasy grand-touring przeznaczona do crossoverów, która w tym roku wejdzie na rynek europejski. Zastosowana do jej produkcji mieszanka polimerów zapewnia pewną trakcję w każdych warunkach pogodowych od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Nowo opracowany symetryczny wzór bieżnika z gęstą siecią lameli i pięcio-stopniową sekwencję posiada cztery główne rowki obwodowe oraz kombinację lameli 2d i 3d. Tak zaprojektowany bieżnik odpowiada za ulepszoną trakcję na mokrej nawierzchni i chroni przed akwaplanacją, zapewnia niski poziom hałasu i jest trwały, co przekłada się na długi przebieg ogumienia. Opona będzie dostępna w rozmiarach od 15 do 20 cali, z indeksami prędkości H i V.
(ik)
Źródło i fot. Yokohama