W tym roku firma BFGoodrich obchodzi 150-lecie istnienia. Z tej okazji marka należąca do koncernu Michelin poszerza ofertę ogumienia letniego w Europie o nowe modele: BFGoodrich Advantage i Advantage SUV.
Trochę historii
W 1870 r. z inicjatywy dr Benjamina Franklina Goodricha powstała pierwsza fabryka opon w Ameryce Północnej, a dokładniej w Akron, w stanie Ohio. To właśnie ten moment dał początek marce BFGoodrich. Następnie syn Benjamina - Charles Cross Goodrich założył centrum badań nad ogumieniem w USA, dzięki czemu firma mogła pracować nad nowymi, ulepszonymi rozwiązaniami. Ważnym osiągnięciem firmy było dostarczenie opon BFGoodrich do pojazdu Winton Touring Car, który w 1903 r. jako pierwszy pokonał całą trasę Stanów Zjednoczonych ze wschodu na zachód (z San Francisco do Nowego Jorku). W kolejnych latach marka dalej się rozwijała proponując także produkty dla branży lotniczej. W 1927 r. BFGoodrich dostarczył opony do samolotu Spirit of St. Louis, w którym Charles Lindbergh jako pierwszy odbył w pojedynkę nieprzerwany lot nad Oceanem Atlantyckim (na trasie Nowy Jork - Paryż). Z czasem marka zaczęła się angażować w sporty motorowe, dostarczając swoje opony do takich zmagań jak 24-godzinny wyścig Le Mans, Rallycrossowe Mistrzostwa Świata, czy Rajd Dakar, triumfując tam wraz z partnerskimi zespołami.
W historii firmy niezwykle ważne były też kolejne innowacje wprowadzane na rynek. W 1947 r. marka zaoferowała pierwszą bezdętkowa oponę do amerykańskich samochodów, a w 1967 r. w jej asortymencie pojawiła się pierwsza opona radialna - Lifesaver. W 1967 r. producent opracował pierwsze ogumienie typu run-flat, a w 1976 r. - pierwsze opony terenowe. Natomiast w 2002 r. marka zaprezentowała pierwszy 24-calowy model ogumienia do pojazdów z napędem 4x4.
Nowości na jubileusz
Przedstawione wyżej przykłady to tylko wybrane sukcesy, które firmie udało się osiągnąć w ciągu jej 150-letniej historii. Z okazji jubileuszu marka postanowiła wprowadzić dwa nowe produkty na europejski rynek. Pierwszy z nich to opony letnie BFGoodrich Advantage przeznaczone do sedanów i aut kompaktowych, a drugi to model Advantage SUV do samochodów sportowo-użytkowych. Tworząc nowa gamę ogumienia inżynierowie firmy skupili się poprawie kilku kluczowych parametrów:
W nowej gamie producent zastosował specjalną mieszankę gumową o poprawionym składzie oraz nowo zaprojektowane samoblokujące się lamele, które znacznie ograniczają odkształcenia bieżnika. Przekłada się to na krótszą drogę hamowania, a w rezultacie - wyższy poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Zastosowane rozwiązania wpływają też na mniejszy opór toczenia, który przekłada się na niższe zużycie paliwa.
Opony BFGoodrich Advantage będą dostępne w 99 rozmiarach. Ogumienie Advantage SUV będzie początkowo oferowane w 23 rozmiarach, a kolejnych 20 wersji pojawi się w sprzedaży w 2021 r.
(ik)
Źródło: BFGoodrich, Rezulteo, fot. BFGoodrich