2020-02-12

Fabryka Continentala w USA

Continental ogłosił budowę nowego zakładu produkcyjnego w New Braunfels w amerykańskim stanie Teksas. Celem nowej inwestycji jest zwiększenie produkcji czujników radarowych.

- Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ratują życie - powiedział Frank Jourdan (na zdjęciu poniżej), członek zarządu Continental, odpowiedzialny za obszar działalności „Autonomiczna Mobilność i Bezpieczeństwo”. - Continental jest jednym z liderów światowego rynku w tej dziedzinie. Korzystamy ze stale rosnącego zapotrzebowania na czujniki radarowe dla nowych pojazdów. Spodziewamy się dalszego rozwoju w tym segmencie. W ciągu najbliższych pięciu lat planujemy dalsze inwestycje w rozwiązania do wspomaganego i autonomicznego prowadzenia samochodu. Zwiększenie zdolności produkcyjnych w New Braunfels jest częścią naszej strategii wzrostu. W latach 2015-2019 sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie i widzimy duże szanse na wzmocnienie naszej pozycji rynkowej w przyszłości.

W budowę nowej fabryki w Teksasie Continental planuje zainwestować około 100 milionów euro w ciągu najbliższych trzech lat. Na terenie zakładu o powierzchni 20 tys. metrów kwadratowych będą produkowane zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego planowana jest w połowie bieżącego roku, a rozpoczęcie produkcji czujników radarowych na 2021 r. Dzięki temu, oprócz 450 istniejących już miejsc pracy, związanych z rozwojem i produkcją systemów wspomagania kierowcy, w regionie powstanie 130 nowych etatów. Liczby te nie obejmują dalszych etapów rozbudowy nowego zakładu. Obecnie Continental produkuje czujniki radarowe także w Seguinie, około 25 kilometrów od New Braunfels.

Czujniki, oprogramowanie i inteligentna łączność stanowią podstawę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Continental, jako firma technologiczna, rozpoczął swoje badania nad tymi systemami już ponad 20 lat temu. Firma posiada własne centra rozwojowe i zakłady produkcyjne w Europie, Ameryce i Azji, co pozwala oferować klientom rozwiązania dostosowane do ich potrzeb.

- Bliskość klienta w poszczególnych regionach ma dla nas ogromne znaczenie. Nowy inwestycja w New Braunfels zapewni nam najnowocześniejszy zakład produkcyjny naszych zaawansowanych technologicznie produktów, co pozwoli nam kontynuować naszą strategię rozwoju - zaznaczył Karl Haupt (na zdjęciu poniżej), dyrektor ds. Zaawansowanych Systemów Wspomagania Kierowcy w Continental.

Do klientów firmy należy wielu lokalnych i międzynarodowych producentów, a także wszyscy producenci masowi na całym świecie. Firma oczekuje, że sprzedaż w tym obszarze przekroczy 2 mld euro w minionym roku finansowym 2019. Perspektywy dla dalszego wzrostu na przyszłość są również bardzo obiecujące. Na przykład, w 2017 i 2018 r. Continental pozyskał nowe zamówienia o łącznej wartości około 3 mld euro.

Amerykańscy producenci samochodów stosują czujniki radarowe firmy Continental w takich systemach, jak wspomaganie hamowania awaryjnego i tempomat adaptacyjny. Technologie dostosowane do rynku amerykańskiego, takie jak monitorowanie martwych punktów w samochodach osobowych z przyczepami (Trailer Length Detection i Trailer Merge Assist), które po raz pierwszy zostały wprowadzone do produkcji seryjnej w 2018 r. w modelu Dodge Ram 1500, są również oparte na czujnikach radarowych. W 2019 r. producent otrzymał za tę technologię nagrodę „FCA Supplier of the Year” w kategorii Innowacja. Oprócz New Braunfels, Continental w USA posiada również inne zakłady produkujące zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Placówkę badawczo-rozwojową w Auburn Hills w pobliżu Detroit oraz fabrykę w Santa Barbara w Kalifornii, gdzie firma rozwija technologię lidarowych czujników optycznych.

Produkcja radarów w zakładzie w Ingolstadt w Niemczech

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń