Elektromobilność, suwak, a może hybryda? Przedstawiciele branży automotive po raz pierwszy w Polsce wybrali „Motoryzacyjne Słowo Roku” w plebiscycie przygotowanym przez sieć ProfiAuto. Wyniki pokazują, że miniony rok zdominowała dyskusja o trendach technologicznych. Lista zwycięskich pojęć pokrywa się też z analizą najczęstszych zapytań internautów.
Reprezentanci branży motoryzacyjnej zdecydowali, że Motoryzacyjnym Słowem Roku jest „elektromobilność”. Trend ten zdecydowanie zdominował dyskusję o motoryzacji w minionych miesiącach, na drugim miejscu zestawienia znalazł się bowiem „elektryk (samochód elektryczny)”. Zwycięską trójkę zamyka słowo „suwak”.
- Od wielu lat wybierane jest „Słowo Roku” czy najbardziej nagłośnione przez media „Młodzieżowe Słowo Roku”- powiedział Łukasz Kopiec, dyrektor marketingu marki ProfiAuto. - Postanowiliśmy przenieść te plebiscyty na grunt motoryzacyjny. To branża, w której bardzo wiele się dzieje i zmienia, co widać chociażby podczas kolejnych edycji targów automotive. Plebiscyt na „Motoryzacyjne Słowo Roku 2019” pokazuje, o czym w minionym roku rozmawiali specjaliści, ale także - czym żyli kierowcy. Prześledziliśmy za pośrednictwem narzędzi Google wyniki najpopularniejszych wyszukiwań internautów. W dużej mierze są one zbieżne z naszym plebiscytem.
Na drugim miejscu w plebiscycie znalazł się „elektryk (samochód elektryczny)”. To kolejny dowód na to, że elektromobilność zdominowała w ubiegłym roku zarówno media, jak i dyskusje branżowe. Z analizy za pośrednictwem Google Trends wynika, że internauci poszukiwali m.in. informacji o cenach i zasięgach takich samochodów, kolejnych modelach wprowadzanych przez znane marki oraz infrastrukturze umożliwiającej ich ładowanie, a także o czasie ładowania. Na trzecim stopniu podium znalazło się słowo „suwak”.
Plebiscyt na „Motoryzacyjne Słowo Roku 2019” przeprowadzono w styczniu 2020 r. za pośrednictwem ankiet internetowych wśród około 200 przedstawicieli branży motoryzacyjnej - głównie właścicieli hurtowni, sklepów i warsztatów samochodowych. Wyniki porównano z analizą zapytań internautów dzięki narzędziu Google Trends.
(ik)
Źródło i fot. ProfiAuto