Yokohama kontynuuje partnerstwo z angielskim klubem piłkarskim Chelsea F.C., które trwa już od pięciu lat. Jednak od przyszłego sezonu zmianie ulegnie sam model współpracy.
Informacja o kontynuacji owocnej współpracy z japońskim producentem opon pojawiła się w styczniu br. na oficjalnej stronie angielskiego klubu. Przez ostatnie pięć lat, od kiedy drużyna z zachodniej części Londynu promuje markę Yokohama na koszulkach meczowych, zespół osiągał wiele sukcesów. Pierwszy zespół wygrał Premier League w sezonie 2016/17, a w ubiegłym roku zdobył trofeum Ligi Europy. Natomiast zespół Chelsea Ladies wygrał w tym czasie dwukrotnie ligę oraz puchar krajowy, a zawodnicy reprezentujący młodzieżowe drużyny odnosiły sukcesy w FA Youth Cup oraz młodzieżowej Lidze Mistrzów.
Yokohama będzie kontynuować współpracę z Chelsea, skupiając się na dalszym zwiększeniu świadomości marki w skali globalnej oraz sprzedaży na innych rynkach. Jednak od przyszłego sezonu model współpracy ulegnie zmianie. Od lipca 2020 r. Yokohama zostanie oficjalnym partnerem klubu w dziedzinie opon, a logo marki zniknie z koszulek meczowych. Nowa umowa zakłada m.in. udział zawodników oraz menadżerów angielskiego klubu piłkarskiego w wydarzeniach specjalnych oraz materiałach marketingowych producenta.
(ik)
Źródło: chelseafc.com, Yokohama,
fot. Yokohama