2020-01-27

Sprzedaż opon w 2019 r.

Jak podaje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego, z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów SUV o 11 proc. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do motocykli (+10 proc.). W innych segmentach opon zanotowano spadki sprzedaży. Utrzymuje się trend wzrostowy dla opon całorocznych, których dynamika sprzedaży w 2019 r. wyniosła aż 22 proc.

- Wyniki sprzedaży opon w 2019 r. wskazują na nasycenie polskiego rynku - powiedział Andrzej Włodarczyk, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. - Opony rolnicze zanotowały spadek sprzedaży o 17 proc. - wpływ na ten wynik miały m.in. niekorzystne warunki pogodowe. Susza występowała we wszystkich monitorowanych uprawach. Powierzchnia upraw dotkniętych suszą to ponad 30 proc. ogółu użytków rolnych. Dodatkowo zmiany cen na rynkach rolnych, jakie dokonały się w ub.r. zdecydowanie nie były korzystne dla producentów rolnych. Wierzę jednak, że coraz więcej właścicieli gospodarstw rolnych, przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych wie, że dobre opony to inwestycja, która się zwraca ­- coraz bardziej świadomie wybierają oni opony o lepszej jakości w celu optymalizacji, obniżenia kosztów użytkowania, co jest szczególnie istotne na coraz bardziej wymagającym rynku.

- Rok 2019, podobnie jak 2018, minął pod znakiem opon do samochodów typu SUV, które nadal zyskują popularność wśród kierowców - dynamika sprzedaży w tym segmencie wyniosła w minionym roku 11proc. - dodał Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO. - Spadł wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i ciężarowych - w przypadku ciężarówek jest to spowodowane przede wszystkim przez spadek produkcji budowlanej w ubiegłym roku oraz ilość opóźnień inwestycji infrastrukturalnych.

Spadki na europejskim rynku

W Europie natomiast odnotowano spadki sprzedaży w segmencie opon do samochodów osobowych i rolniczych - odpowiednio o 3 i 6 proc. W grupie opon ciężarowych nie zaobserwowano większych zmian, natomiast sprzedaż opon motocyklowych w Europie wzrosła o 2 proc.

- Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych pozostaje na takim samym poziomie, co w zeszłym roku - powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna ETRMA. - Oznacza to, że w związku z cłami antydumpingowymi nałożonymi na chińskich eksporterów opon do samochodów ciężarowych, chińskie produkty zostały przynajmniej częściowo zastąpione oponami z innych krajów, zwłaszcza z rejonów Azji Południowo-Wschodniej i Korei.

(ik)

Źródło i graf. PZPO

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń