Continental wydłużył w Polsce okres gwarancyjny na opony do samochodów osobowych i dostawczych do siedmiu lat od daty zakupu. Wprowadzając nową gwarancję w Polsce, koncern przeprowadził też badanie dotyczące stanu wiedzy polskich kierowców m.in. na temat warunków gwarancji na opony, ich znajomości oraz zasad gwarancyjnych i rodzajów uszkodzeń podlegających wymianie.
Według przeprowadzonego badania, aż 44 proc. kierowców wskazało datę zakupu jako początek gwarancji. Jednocześnie, najwięcej kierujących uważa, że w przypadku opon okres gwarancyjny wynosi dwa (24 proc. ankietowanych) lub trzy lata (11 proc.), czyli tyle, ile zazwyczaj oferuje większość producentów samochodów oraz urządzeń RTV i AGD. Continental zmieniając start biegu gwarancji od daty zakupu, a nie od DOT-u wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów.
- Dzięki nowej, wydłużonej gwarancji, polscy kierowcy wybierając opony Continental nie tylko otrzymują jedne z najlepszych warunków na rynku, ale mogą też być pewni, że dokonali opłacalnego zakupu - podkreślił Łukasz Kusiak, menadżer produktu w Continental Opony Polska. - Wprowadzając w Polsce wydłużoną gwarancję na opony osobowe i dostawcze, spełniamy oczekiwania klientów. Tak długi okres gwarancyjny jest też potwierdzeniem jakości naszych opon. Jakość jest tutaj kluczem, ponieważ przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Tam, gdzie chodzi o bezpieczeństwo nie ma kompromisów.
Wydłużona gwarancja obejmuje również opony osobowe z grupy Continental, m.in. Uniroyal, Barum, Semperit, Viking.
Opony starsze niż 10 lat trzeba wymienić na nowe
- Continental zaleca zawsze wymianę opon starszych niż 10 lat, niezależnie od ich stanu i wysokości bieżnika - wyjaśnił Ł. Kusiak. - Przypomnę, że według obowiązujących przepisów, maksymalny okres przechowywania nowego ogumienia wynosi trzy lata od daty produkcji, zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7 z lipca 1997. Teraz, dzięki zmienionym, atrakcyjnym warunkom gwarancji, której początek liczy się od daty zakupu - a nie jak wcześniej od daty produkcji opony - klienci mogą bez obaw wybierać ogumienie Continental, które było wyprodukowane nawet do trzech lat wstecz.
Przy braku dowodu zakupu (faktury lub paragonu) opony osobowe i dostawcze Continental zachowują pięc lat gwarancji od daty produkcji, którą wskazuje numer DOT wytłoczony na boku opony.
Firma wprowadziła też dłuższą - 10 letnią gwarancję na opony rolnicze. Więcej na ten temat: 10 lat na opony rolnicze
* Nota metodologiczna: Badanie przeprowadzone w panelu Ariadna w dniach 3 - 7 stycznia 2020 r. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa N=1033 osób od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.
(ik)
Źródło i fot. Continental