2020-01-17

Bridgestone w 2019 r.

Od niemal 90 lat Bridgestone dostarcza najwyższej klasy produkty i usługi wiodącym producentom oryginalnego wyposażenia na świecie. W 2019 r. koncern był marką najchętniej wybieraną przez BMW, Audi, Seata i Toyotę, oraz głównym dostawcą  producentów aut, takich jak Volkswagen, Skoda czy Mercedes. W minionym roku Bridgestone wprowadził też nowe technologie opon oraz uruchomił nowe projekty w zakresie mobilności CASE.

Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy oraz wiodący inwestor w branży w obszarze badań i rozwoju. W 2019 r. producenci samochodów chętnie angażowali się we wspólne projekty korzystając z doświadczenia japońskiego producenta. W ten sposób rozpoczęto pracę m.in. nad projektami z dziedziny CASE (Connected, Autonomous, Shared and Electric - pojazdy połączone, autonomiczne, współdzielone i elektryczne), opracowano także nowe rozwiązania, takie jak technologia Enliten. Dzięki wspólnym inicjatywom w krajach regionu EMEA Bridgestone dostarczył około 100 rozmiarów opon na pierwszy montaż do przeszło 50 modeli aut 14 różnych producentów. Co więcej, segment opon w rozmiarze 18” i większym (HDR+), wzrósł o przeszło 10 procent w porównaniu do 2018 r.

Debiut technologii Enliten

W 2019 r. Bridgestone wprowadził nową technologię Enliten, która obniża wagę opony i pomaga sprostać globalnym wyzwaniom w zakresie mobilności, związanymi z ochroną środowiska. Enliten powstała z myślą o środowisku - pozwala maksymalnie zredukować opór toczenia opony, czyli jeden z kluczowych czynników wpływających na spalanie lub zużycie akumulatora. Technologia ta wymaga zastosowania znaczniej mniej materiałów (1), dzięki czemu obniża negatywny wpływ opony na środowisko naturalne, obniżając tym samym zużycie paliwa lub zwiększając zasięg baterii. W 2019 r. technologię Enliten zastosowano po raz pierwszy w nowym elektrycznym modelu Volkswagena, ID.3 oraz Audi RS Q3. W 2020 r. Bridgestone planuje wprowadzić to rozwiązanie do kolejnych modeli różnych producentów.

Rekordowa współpraca

Misją Bridgestone’a jest wspieranie producentów oryginalnego wyposażenia w osiąganiu ich celów. W 2019 r. spółka stworzyła przełomowe opony dla Volkswagena i Renaulta. Opony Bridgestone Potenza zostały opracowane specjalnie z myślą o ID.R., czyli nowym elektrycznym samochodzie sportowym Volkswagena. To one zapewniły dodatkową pewność prowadzenia i moc, które pomogły VW o 40,56 sekundy pobić rekord aut elektrycznych na torze Nürburgring-Nordschleife.

Nowy rekord na torze Nürburgring ustanowił też model Renault Mégane R.S. Trophy-R wyposażony w opony Potenza S007, co po raz kolejny potwierdza właściwości opon Bridgestone oraz zaangażowanie marki w budowanie sukcesu jej partnerów.

Prace nad technologią CASE i mobilnością kosmiczną

Bridgestone inwestuje w przyszłość, aby sprostać globalnym wyzwaniom, jakie niesie ze sobą postęp technologiczny. Oprócz nowej technologii produkcji lekkich opon Enliten, spółka pracuje nad innymi rozwiązaniami, takimi jak B-Silent, które ogranicza poziom hałasu wewnątrz auta, a także technologiami B-Seal i run-flat, zapewniającymi mobilność bez przerw, czy technologią ologic, która redukuje opór toczenia. Wszystkie te funkcje pomagają sprostać nowym wyzwaniom w zakresie mobilności i wymaganiom stawianym przez producentów oryginalnego wyposażenia, których celem jest wdrożenie technologii CASE i bardziej ekologicznych rozwiązań.

W 2019 r. Seat zdecydował się wykorzystać technologię ologic w swoim elektrycznym pojeździe koncepcyjnym Minimó. Niewielki, dwuosobowy, w pełni elektryczny samochód został opracowany z myślą o tym, by jego rozmiar był dostosowany do układu przestrzennego miast przyszłości. W tym roku światło dzienne ujrzały także dedykowane „inteligentne" opony Bridgestone Connect, które pozwalają wyświetlać informacje o obciążeniu, ciśnieniu, przyczepności i stanie zużycia opony na ekranie wewnątrz auta, opracowanym specjalnie z myślą o koncepcyjnym modelu Nissana, IMQ EV.

Wraz z Japońską Agencją Aerokosmiczną (JAXA) i marką Toyota, Bridgestone Corporation prowadzi także prace związane z obsługą międzynarodowych misji kosmicznych. Bridgestone weźmie udział w badaniu wyzwań i potrzeb w zakresie paramentów opon, które będą odpowiednie do wykorzystania w załogowych, ciśnieniowych łazikach (2) i zagwarantują lepszą przyczepność pojazdu na powierzchni księżyca.


1) Technologia Enliten redukuje opór toczenia opony średnio o 20 procent w standardowych oponach letnich premium i jednocześnie waży o 10 procent mniej, co niesie za sobą zużycie mniejszej ilości materiałów podczas produkcji. Dane według wewnętrznych testów Bridgestone przeprowadzonych na oponach Bridgestone Turanza T005 205/55R16 91H i Bridgestone Turanza T005 255/40R20 101 wykonanych zgodnie z normą ISO28580.

2) JAXA i Toyota ustaliły wynagrodzenia z tytułu prac nad rzecz międzynarodowej misji kosmicznej (komunikat wydany przez Toyota Motor Corporation) https://global.toyota/en/newsroom/corporate/27059582.html

(ik)

Źródło i fot. Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń