2019-12-23

Testy automatycznej jazdy

Wspólny projekt firm Bosch i Mercedes-Benz dotyczący zautomatyzowanej jazdy miejskiej wszedł teraz w nowy etap. Usługa współdzielenia przejazdów zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S, która bazuje na aplikacji, została uruchomiona w San José, w Dolinie Krzemowej (USA). Monitorowane przez kierowcę bezpieczeństwa samochody kursują między West San José i centrum, wzdłuż ulic San Carlos Street i Stevens Creek Boulevard.

Usługa będzie początkowo dostępna dla wybranej grupy użytkowników. Będą oni korzystać z aplikacji opracowanej przez Daimler Mobility AG, aby zarezerwować przejazd z określonego punktu odbioru do miejsca docelowego. Test ma dostarczyć cennych danych przydatnych do dalszego rozwijania zautomatyzowanego systemu jazdy na poziomie 4 i 5 według SAE. Partnerzy liczą na pozyskanie informacji dotyczących tego, w jaki sposób zautomatyzowane samochody mogą zostać zintegrowane z intermodalnym systemem mobilności, który obejmuje również lokalny transport publiczny i wspólne użytkowanie pojazdów.

San José było pierwszym miastem w USA, które w połowie 2017 r. zaprosiło prywatne firmy do przeprowadzenia praktycznych testów zautomatyzowanej jazdy. Szczególnie w zatłoczonym ruchu miejskim, zautomatyzowane auta monitorujące otoczenie w zasięgu 360 stopni mogą potencjalnie zwiększyć bezpieczeństwo, a ich płynny styl jazdy może poprawić przepustowość ruchu. Zautomatyzowana jazda czyni też mobilność bardziej dostępną, zrównoważoną i zintegrowaną.

- Jeśli zautomatyzowane jazdy mają stać się codziennością, technika musi działać niezawodnie i bezpiecznie. Dlatego potrzebne są testy, takie jak nasz pilotażowy projekt w San José - podkreślił dr Michael Fausten, główny inżynier ds. miejskiej jazdy zautomatyzowanej w Robert Bosch GmbH

Od sierpnia do listopada przedstawiciele obu firm i miasta San José omawiali projekt z wieloma organizacjami społecznymi, analizując jego cele z grupami biznesowymi i mieszkańcami. Twórcy zademonstrowali technologię zastosowaną w pojazdach, wyjaśnili poziomy redundancji bezpieczeństwa zaimplementowane w projekt i przyjęli sugestie dotyczące przyszłych zastosowań.

Współpraca w Stanach Zjednoczonych i Europie

Od około dwóch i pół roku firmy Bosch i Mercedes-Benz pracują razem nad rozwiązaniami do zautomatyzowanej jazdy w miastach. Ich wspólnym celem jest osiągnięcie poziomu 4/5 wg SAE dla w pełni autonomicznych pojazdów poruszających się bez kierowcy, w tym stworzenie oprogramowania do zarządzania pojazdami. Firmy chcą opracować gotowy do produkcji system, który można zintegrować w różnych typach i modelach pojazdów. W pracach nad oprogramowaniem do kontroli ruchu pojazdów, partnerzy celowo nie zdają się wyłącznie na sztuczną inteligencję i zwiększanie przebiegów jazd testowych. Inżynierowie korzystają bardziej z symulacji i specjalnych odcinków testowych, aby konkretnie reagować na sytuacje, które bardzo rzadko występują w ruchu drogowym. W tym celu inżynierowie z centrum testowania i technologii w Immendingen w Niemczech mogą wykorzystywać poligon doświadczalny o powierzchni 100 tys. metrów kw., zaprojektowany specjalnie do testowania zautomatyzowanej jazdy. Można tam odtwarzać złożone sytuacje w ruchu drogowym niezwykle dokładnie i tak często, jak to potrzebne. Alians obu firm nie koncentruje się wyłącznie na USA, tamtejszych drogach i warunkach pogodowych. Podczas gdy jedna część zespołu ma siedzibę w mieście Sunnyvale, między San José i San Francisco, druga część, składająca się z inżynierów z obu firm, pracuje w okolicach Stuttgartu.

Pracownicy obu firm dzielą tę samą przestrzeń biurową w obu siedzibach. Zapewnia to krótkie ścieżki decyzyjne i szybką komunikację między stanowiskami pracy. W każdej chwili pracownicy mogą korzystać z wiedzy i doświadczenia swoich kolegów w spółkach macierzystych. Know-how firmy Bosch, w takich obszarach jak czujniki, jednostki sterujące, systemy sterowania i układy hamulcowe, a nawet całe podsystemy w samochodzie, uzupełnia doświadczenie Mercedes-Benz w zakresie integracji systemów i zabudowy w pojazdach.

Platforma umożliwia włączenie zautomatyzowanych pojazdów do flot taksówek

Specjalnie dla pilotażowego projektu zautomatyzowanej usługi przewozowej, firmy podjęły współpracę z kolejnym partnerem - Daimler Mobility AG - który opracowuje i testuje platformę flotową. Umożliwia to potencjalnym partnerom prowadzącym usługi wspólnych przejazdów (tzw. ride-hailing) integrację pojazdów (Mercedes-Benz) bez kierowców z ich ofertą usług. Platforma zarządza zarówno samochodami autonomicznymi, jak i konwencjonalnymi (z kierowcami), w tym obsługą i serwisowaniem. Usługa mobilności oparta na aplikacji dla konwencjonalnych pojazdów Mercedes-Benz została uruchomiona w Bay Area w San Francisco jesienią 2019 r. Usługa jest dostępna również w Berlinie.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń