2019-12-23

Continental do motocykli

Podczas tegorocznych targów EICMA  (International Motorcycle and Accessories Exhibition) w Mediolanie, Continental przedstawił nowe rozwiązanie dla motocyklistów, które pozwala na korzystanie w trakcie jazdy ze smartfonu schowanego w kieszeni. Jest to możliwe dzięki połączeniu pomiędzy pojazdem a usługami w chmurze danych o nazwie Continental.cloud.

Wielu motocyklistów mocuje smartfon do tablicy rozdzielczej, np. żeby korzystać w nim z nawigacji podczas jazdy. Może to jednak powodować problemy. Gdy światło pada na ekran pod niekorzystnym kątem, informacje na nim są prawie nieczytelne. Poza tym telefon może zasłaniać niektóre urządzenia za nim, a w przypadku słabego umocowania może wypaść podczas jazdy i ulec zniszczeniu.

Łatwy dostęp do usług i aplikacji

System działa tak, że na wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej pojawiają się informacje z aplikacji działających w smartfonie a połączenie między nimi możliwe jest dzięki nowej aplikacji opracowanej przez firmę Continental. Aplikacja ta zapewnia producentom motocykli dużą elastyczność konfiguracji, w zależności od potrzeb klienta. Usługi producentów OEM oraz świadczone przez zewnętrznych dostawców (jak nawigacja, serwisy muzyczne, itp.) mogą być zintegrowane bezpośrednio w aplikacji Continental.

- Nasza koncepcja połączonych usług dla motocykli jest opracowana na potrzeby klienta końcowego i może być wdrożona szybko oraz bez dużych nakładów finansowych. Daje ona producentom motocykli możliwość ich wyposażenia w atrakcyjne pakiety usług, za pomocą prostych narzędzi - powiedział René Körner, ekspert odpowiedzialny za systemy połączonych usług dla motocykli w segmencie Inteligentnych Systemów Transportowych.

Do takich właśnie usług należy aplikacja dla motocyklistów zaprezentowana przez Continental na targach w Mediolanie: system eHorizon, ostrzegający motocyklistę o potencjalnych zagrożeniach na drodze.

Zintegrowane rozwiązania od jednego dostawcy

Continental jest dostawcą kompleksowych rozwiązań dla producentów OEM. Firma ma w swojej ofercie m.in. skalowalny panel instrumentów do motocykli, z wyświetlaczem TFT o przekątnej od 4,3 do 7 cali MultiViu Sports Plus.

- Continental ma wiedzę na temat prawie każdego parametru motocykla i może dzielić się swoim doświadczeniem z innymi producentami w branży motoryzacyjnej - podkreślił  R. Körner. - Nasi klienci otrzymują kompletne rozwiązanie od jednego dostawcy: dostarczamy wyświetlacze, konfigurujemy aplikacje, integrujemy wybrane serwisy oraz udostępniamy te usługi w naszej chmurze.

Elastyczność nowego rozwiązania polega na otwartej architekturze aplikacji i możliwości łączenia się z innymi urządzeniami za pomocą smartfonu. - Aplikacja oferuje producentom zestaw usług i dostęp do treści, które mogą być dopasowane do potrzeb każdego klienta. Dzięki temu, że aplikacja jest zainstalowana na smartfonie, aktualizacja programu lub podłączenie nowych usług jest bardzo łatwe - dodał R. Körner.

Oprócz gotowego do dalszego rozwoju systemu zaprezentowanego na targach EICMA, Continental przygotowuje kolejne rozwiązanie w zakresie połączonych usług. Kluczowym elementem tej technologii jest system Connected Infotainment Box (CIB), umożliwiający bezpośrednią wymianę danych pomiędzy motocyklem a chmurą.

Wykrywanie ostrych zakrętów i śliskiej nawierzchni z eHorizon

Zarówno droga, jak i pogoda mogą nas zaskoczyć podczas jazdy - kto więc nie chciałby wiedzieć wcześniej, czy nawierzchnia na następnym zakręcie będzie śliska oraz czy spodziewać się aquaplaningu lub ulewnego deszczu na trasie? System eHorizon do motocykli, przedstawiony przez Continental na EICMA, pozwala kierującym być o jeden krok do przodu. System analizuje stan nawierzchni oraz charakterystykę i geometrię drogi. Wykorzystuje też rozwiązania już obecne w pojazdach, takie jak elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) lub systemy kamer, w celu oceny przyczepności nawierzchni w podziale na suchą, mokrą, bardzo mokrą (ryzyko aquaplaningu), zaśnieżoną lub oblodzoną. Na podstawie tych informacji tworzone są wykresy dynamiczne tarcia, następnie wykorzystywane do prognozowania przyczepności opon na danym odcinku drogi.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń