2019-12-18

System obsługi warsztatu

eSOWA, czyli Elektroniczny System Obsługi Warsztatu, jest nowoczesnym systemem informatycznym, który ułatwi pracę w każdym warsztacie samochodowym i sklepie motoryzacyjnym. Dzięki przydatnym opcjom pozwala na sprawną obsługę klientów i pomaga w codziennym zarządzaniu serwisem.

Obsługa klienta

System eSOWA umożliwia nowoczesną obsługę klientów. Recepcjonista może wyszukać dane klienta w programie i wie, jakich napraw dokonywał on wcześniej w swoim pojeździe. Wie też, ile one trwały i ile za nie zapłacił, a także, jakie części zostały wykorzystane do naprawy. Wiedza ta pozwoli mu na odpowiednie przeprowadzenie dalszych rozmów. Klient zaś zauważy, że warsztat podchodzi profesjonalnie do jego obsługi. Dzięki modułowi do wysyłania wiadomości SMS, po zakończeniu naprawy warsztat może o tym poinformować klienta.

Organizacja pracy w warsztacie

Dzięki terminarzowi właściciel warsztatu może zarządzać zarówno czasem pracy swoich pracowników, jak i czasem wykorzystania poszczególnych narzędzi oraz maszyn. Możliwość przypisania pracowników do zleceń i możliwości wydruku planu dnia, pozwala na unikanie bałaganu i podnosi wydajność pracy całego warsztatu. Obsługa warsztatu w prosty sposób może tworzyć zlecenie naprawy pojazdu. Aby je utworzyć, wystarczy wybrać z bazy danego kontrahenta przypisany do niego pojazd i wybrać części zamienne. Następnie przypisujemy do danych prac odpowiednich pracowników. Możliwe jest również przyjmowanie faktur od kontrahentów oraz asygnat online. Ponadto, użytkownicy oprogramowania otrzymują bezpłatną subskrypcję czasów napraw oraz dostęp do definicji ponad miliona części motoryzacyjnych, zdjęć, zamienników oraz bazy kodów kresowych.

Dodatkowym ułatwieniem jest kompatybilność ze skanerami 2D, które pozwalają na wprowadzenie danych dotyczących pojazdu oraz kontrahenta z dowodu rejestracyjnego. Często mamy sytuację, w której nie posiadamy lub nie pamiętamy danych kontrahenta. Wystarczy podać numer NIP, a program pobierze nazwę firmy oraz dane adresowe z bazy GUS. Pobieranie danych po NIP-ie również ułatwia i przyspiesza nam wystawianie faktury, ponieważ nie musimy ręcznie wprowadzać długich i skomplikowanych nazw i adresów.

Zarządzanie magazynem

System umożliwia też zarządzanie dowolną liczbą magazynów. Ich obsługa jest w pełni zautomatyzowana. Osoba tworząca zamówienia ma dostęp do stanów magazynowych, a towary przypisane do zleceń są rezerwowane w magazynie. Istnieje możliwość przypisania każdemu towarowi dowolnego adresu co przyspiesza pracę, szczególnie przy dużych magazynach. Dodatkowo eSOWA obsługuje czytniki kodów kreskowych, co znacznie przyspiesza zarówno codzienną pracę, jak i inwentaryzację magazynów.

Obsługa sklepu

Moduł sklepowy połączony jest z bezpłatnym katalogiem części i pomaga w precyzyjnym doborze części. eSOWA współpracuje z większością popularnych drukarek fiskalnych. Program pozwala także na wyszukiwanie i sortowanie zamówień na podstawie statusu, daty czy kontrahenta.

Przechowalnia opon

Program posiada także specjalny moduł do zarządzania przechowalnią opon. Informacje o oponach przypisane są do klienta i jego pojazdu. Możemy z poziomu programu wygenerować odpowiednie dokumenty dla klienta, jak i etykiety do naklejenia na przechowywane opony.

Zalety

eSOWA porządkuje i ułatwia pracę na każdym etapie. Od momentu przekroczenia progu warsztatu czy sklepu przez klienta, aż do czasu rozliczenia. eSOWA dostarcza także także wiedzę warsztatową.  Główne zalety systemu to:

  • bezpłatna subskrypcja czasów napraw;
  • dostęp do definicji ponad miliona części, ich zdjęć i zamienników;
  • kilkumilionowa baza kodów kreskowych;
  • obsługa skanerów 1 i 2D;
  • terminarz;
  • pobieranie danych klientów z bazy GUS;
  • obsługa plików JPK_MAG I JPK_FA;
  • możliwość pobierania on-line FA i asygnat zakupowych;
  • przechowalnia opon;
  • współpraca z drukarkami fiskalnymi;
  • moduł do wysyłania wiadomości SMS.

We wrześniu pojawiła się aktualizacja eSOWY (3.24.1). Nowości w tej wersji to m.in.:

  • data oryginału na dokumencie magazynowym;
  • możliwość generowania QR kodu na FV do płatności telefonem;
  • zamówienie z raportu Mini-Max;
  • zamówienie z raportu generuje nowy dokument w zakładce Magazyn -> zamówienia do dostawców. Tam należy potwierdzić zamówienie, a następnie zostanie ono przesłane do Katalogu Online jako oferta, opisana numerem zamówienia z eSOWY;
  • Karta Przechowalni Opon – możliwość dodawania własnego, zdefiniowanego tekstu do wydruku;
  • automatyczna wysyłka SMS z przypomnieniem o wizycie
  • pobieranie licencji online bezpośrednio w programie;
  • integracja z kalendarzem Google;
  • blokada przypadkowej zmiany terminu w kalendarzu;
  • wczytywanie pozycji z pliku do zlecenia wewnętrznego;
  • zlecenie naprawy - informacje o brakach towarowych na wydruku wydania magazynowego oraz bezpośrednio z poziomu zlecenia;
  • reset hasła w oknie logowania.

(ik)

Źródło i fot. Inter Cars

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń