2019-12-17

Hankook do Audi SQ8

Po udanym wyposażeniu serii Audi Q8 w opony, Hankook montuje swoje opony na kolejnym sportowym modelu tej serii - Audi SQ8 TDI. Podobnie jak w Audi Q8, montowane są między innymi opony o bardzo wysokich osiągach z linii Ventus i Winter i*cept w wersji 21 cali, a w przyszłości także 22 cali.

Modele Audi z rodziny Q charakteryzuje nowoczesna konstrukcja i pionierska technologia. Sportowe Audi SQ8 TDI posiada silnik 435 KM ze stałym napędem na wszystkie koła Quattro. Maksymalny moment obrotowy wynosi 900 niutonów, a pojazd przyspiesza do 100 km/godz. w ciągu 4,8 sekund. Opony Hankook o wymiarach 21 lub 22 cali uzupełniają połączenie coupé, samochodu sportowego i SUV-a z typowymi dla Q8 elementami stylistycznymi, takimi jak ośmiokątna osłona chłodnicy z pojedynczą ramą. W czterodrzwiowym SUV-ie zastosowano dwie linie opon Hankook: wydajne ogumienie letnie Ventus S1 evo 3 SUV i zimowe bieżniki Winter i*cept evo 2 SUV (285/45 R21 113 Y XL i V XL). W przyszłości pojawi się 22-calowy wymiar opon letnich (Hankook Ventus S1 evo 3 SUV w 285/40 R22).

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Audi SQ8 TDI również zejdzie z linii produkcyjnej, między innymi z oponami Hankook - podkreślił Han-Jun Kim, prezes Hankook Tire Europe. - Jako długoletni partner Audi, wyposażamy wiele szczególnie sportowych modeli tego producenta. Podobnie jak w przypadku Audi Q8, z dumą oświadczamy, że montujemy nasze nowoczesne opony o bardzo wysokich osiągach również do Audi SQ8 TDI.

- Głównym wymogiem w procesie projektowania opony była jej konstrukcja - powiedział dipl.-ing. Klaus Krause, szef Europejskiego Centrum Badań i Rozwoju w Hankook. - Podobnie jak w przypadku Audi Q8, Audi SQ8 TDI jako duży SUV generalnie charakteryzuje się większym obciążeniem pojazdu, co w połączeniu z zachowaniem możliwych dużych prędkości oznacza, że trwałość konstrukcji opony była szczególnie ważna. Ponadto zwróciliśmy uwagę na wymagane atrybuty pojazdu zarówno w mokrych, jak i suchych warunkach.

Ventus S1 evo 3 jest skonstruowany z wykorzystaniem tzw. „Perłowej powłoki”, specjalnego materiału nylonowego umieszczonego w obszarze ścianek bocznych, co zwiększa ich wytrzymałość. Dwuwarstwowa tusza i zastosowanie aramidowego materiału kompozytowego zmniejszają niepożądany wzrost obwodu odwijania przy wysokich i bardzo wysokich prędkościach (ponad 300 km/godz.) nawet o 60 procent w porównaniu z poprzednio używanymi materiałami. Daje to oponie znacznie lepszą stabilność jazdy i dłuższą żywotność z powodu mniejszego wytwarzania ciepła, a zatem utrzymuje niezmiennie wysoki poziom przyczepności nawet w bardzo szerokim zakresie temperatur. Sportowe dynamiczne osiągi na suchej i mokrej nawierzchni są gwarantowane przez specjalną mieszankę bieżnika z wysokowydajnymi żywicami naturalnymi.

(ik)

Żródło i fot. Hankook

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń