Po przeanalizowaniu wszystkich rezultatów oraz wniosków zespołów z ostatnich testów w Abu Zabi przeprowadzono - zgodnie z Artykułem 12.6.1 regulaminu technicznego - głosowanie nad specyfikacją opon na sezon 2020. Głosowanie zakończyło się jednogłośną decyzją zespołów Formuły 1 o zachowaniu ogumienia w specyfikacji 2019 na sezon 2020.
Przy podejmowaniu tej decyzji Pirelli, FIA i zespoły F1 wspólnie wzięły pod uwagę kilka różnych czynników:
• zespoły nie muszą już modyfikować projektów swoich samochodów na sezon 2020, a to byłoby konieczne ze względu na zastosowanie innego profilu konstrukcji opon w specyfikacji 2020,
• dzięki temu ekipy mogą bez zakłóceń pracować nad rozwojem samochodów na sezon 2020, które są już w zaawansowanym stadium projektowym,
• zastosowanie opon w specyfikacji 2019 zapewnia zespołom stabilność, z zaletą w postaci korzystania z doskonale znanego produktu w ostatnim sezonie obowiązywania aktualnych przepisów.
Nowe rozwiązania w ramach konstrukcji opon w specyfikacji 2020, testowane w zeszłym tygodniu w Abu Zabi, będą nadal rozwijane przez Pirelli z myślą o rozpoczynającej się w sezonie 2021 erze 18-calowej. Umożliwiają one stosowanie niższego ciśnienia w porównaniu z obecnym ogumieniem, co z kolei pozwala skompensować zwiększone osiągi, oczekiwane po samochodach następnej generacji. Te rozwiązania zastosowano w oponach 18-calowych, które będą używane począwszy od sezonu 2021. Pierwsze testy tego ogumienia na torze już przyniosły pozytywne rezultaty.
Prace rozwojowe z 18-calowymi oponami na sezon 2021 będą kontynuowane w 2020 r., a pierwsza sesja odbędzie się w lutym na torze Jerez w Hiszpanii, z udziałem zespołu Ferrari.
(ik)
Źródło i fot. Pirelli