Prezentujemy zapowiedzi przyszłorocznych, rynkowych nowości do samochodów, przede wszystkim osobowych, oferowanych przez Yokohamę, grupę Goodyeara, grupę Continentala, bo polskie oddziały tych koncernów zechciały pochwalić się najnowszymi produktami.
Pocieszające dla klientów serwisów ogumienia lubiących aktywną jazdę jest to, że nowe modele mają zapewniać przede wszystkim lepsze osiągi i prowadzenie. I bardzo dobrze, ekologia ekologią, ale ileż można wałkować nudne, mniejsze opory toczenia.
Osiągi Goodyeara
Nowoczesne modele aut są coraz mocniejsze i szybsze, więc aby wykorzystać pełnię ich możliwości, kierowcy potrzebują opon o odpowiednim poziomie osiągów. I na tym obszarze grupa Goodyeara skoncentruje się w następnym roku. Niemal w każdym segmencie zaoferuje nowe opony letnie o udoskonalonych osiągach. Wprowadzi też zupełnie nową generację ogumienia całorocznego, która czerpie z wieloletnich doświadczeń koncernu i bazuje na najnowocześniejszych osiągnięciach technologicznych.
Przyczepność i trakcja Yokohamy
W następnym roku będzie dostępna w Polsce w regularnej sprzedaży letnia Yokohama BluEarth-GT AE51 w rozmiarach przeznaczonych do aut z segmentów C (np. Volkswagen Golf), D (np. Mazda 6) i E (np. Audi A6). Jest to następca modelu BluEarth-A AE-50, stosowany w br. na pierwszym wyposażeniu w Maździe 3, Toyocie Prius, Lexusie ES. Najważniejsze zalety BluEarth-GT to stabilność przy dużych prędkościach, przyczepność na mokrej nawierzchni (klasa A we wszystkich rozmiarach), oszczędność paliwowa, nowoczesny wzór. W produkcji wykorzystano technologię mieszania gumy A.R.T., która pomaga zwiększyć obszar kontaktu opony z nawierzchnią, co prowadzi do lepszej przyczepności na mokrym.
Yokohama BluEarth-GT AE51 Yokohama Geolandar CV G058
Geolandar CV G058 to nowa, letnia propozycja do crossoverów. Zastosowana do jej produkcji mieszanka polimerów zapewnia dobrą trakcję w każdych warunkach pogodowych od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Nowo opracowany, symetryczny wzór bieżnika z gęstą siecią lameli ma cztery główne rowki obwodowe oraz kombinację lameli 2 D i 3 D. Taki bieżnik odpowiada za ulepszoną trakcję na mokrej nawierzchni i chroni przed aquaplaningiem, zapewnia niski poziom hałasu i jest trwały, a to przekłada się na długi przebieg ogumienia. Opona będzie dostępna w rozmiarach od 15 do 20 cali, z indeksami prędkości H i V.
Przyjemność prowadzenia Continentala
Do kompaktów i samochodów klasy średniej Continental zapowiada zimówkę Winter Contact TS 870. Tegoroczna nowość WinterContact TS 860 (na zdjciu) została zwycięzcą testu miesięcznika Auto Motor Sport. Konstruktorzy TS 870, główny nacisk położyli na bezpieczeństwo w każdych zimowych warunkach. Wysokie parametry nowego wyrobu dotyczą hamowania na śniegu, przyczepności, odporności na aquaplaning. TS 870 zostanie wprowadzony na rynek w pierwszej połowie 2020 roku, w zakresie 14-17 cali, w 19 wersjach pokrywających ponad połowę najpopularniejszych, zimowych rozmiarów. Kolejnych 51 wersji trafi na rynek w 2021 r.
Letni Semperit Speed-Life 3 pojawi się w przyszłym roku w 70 wersjach o średnicach 15-20 cali, o szerokości 175-255 mm oraz z profilami 30-65. Jego przeznaczeniem są SUV-y i auta klasy co najmniej średniej. Jak podaje producent, Speed-Life 3 łączy najlepsze cechy modeli Comfort-Life 2 i Speed-Life 2. Będziemy więc mieli zwiększoną przyczepność i hamowanie na mokrym przy jednoczesnej poprawie przebiegu. Nowa mieszanka, o wysokiej zawartości krzemu, „zorientowana” na przebieg, zawsze zapewnia bezpieczny poziom przyczepności - deklaruje producent. Wszystkie 70 wersji ma na etykiecie literę B za hamowanie na mokrej nawierzchni. A jeśli chodzi o opór toczenia większość rozmiarów osiągnęła C.
Letni Uniroyal Rain Sport 5 reprezentuje nową linię opracowaną w celu połączenia najlepszych w swojej klasie osiągów na mokrej nawierzchni, zwiększonego przebiegu i bardzo dobrej kontroli samochodu. Wszystkie rozmiary zasłużyły na „A” za hamowanie na mokrym. Aby sprostać sportowym aspiracjom i dać przyjemność prowadzenia, Rain Sport 5 zapewnia także lepszą kontrolę nad pojazdem na suchej drodze. Gama obejmie 120 wersji, od 15 do 21 cali, szerokość 185-295 mm, profil 30-55, indeksy prędkości od H do Y.
Do ciężarowych
W segmencie opon użytkowych mamy informacje od Goodyeara. Nowość to linia na oś wleczoną, która została zaprojektowana z myślą o dużych, całorocznych przebiegach na różnych drogach i dla różnych zastosowań. Seria ta będzie nadawała się do wielu żyć, czyli do pogłębiania i bieżnikowania. Warto też podkreślić, że nowe ogumienie wpisze się w potrzeby użytkowników i zmieniające się wymagania prawne dotyczące opon w pojazdach użytkowych w sezonie zimowym. Dlatego będzie posiadało oznaczenie 3PMSF potwierdzające zgodność z wymaganiami dotyczącymi zimówek.
Koncern będzie kontynuował rozwój linii Goodyear Gen-2. Na rynku pojawią się nowe rozmiary modeli Fuelmax Gen-2 i Kmax Gen-2.
Tekst: Jacek Dobkowski Zdjęcia: producenci