Goodyear wprowadza na rynek serię opon Omnitrac Heavy Duty do samochodów ciężarowych pracujących w trudnych warunkach. Charakteryzuje ją zwiększona trwałość, wydajność, przebieg i trakcja w każdych warunkach pogodowych (1).
Nowe ogumienie zostało opracowane do wywrotek i innych ciężkich pojazdów użytkowych pracujących głównie w trudnych nieutwardzonych środowiskach, jak place budowy, kopalnie oraz kamieniołomy, ale poruszających się także na krótkich trasach po drogach publicznych. Opony podlegają gwarancji (2) Goodyear Omnitrac. Obejmuje ona przypadkowe uszkodzenia powstałe w wyniku uderzenia, które sprawiają, że zarejestrowana opona nie nadaje się do naprawy i dalszego użytkowania. Gwarantuje także bezwarunkową akceptację karkasu do bieżnikowania.
- W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek nowe opony Omnitrac S & D opracowane specjalnie do pojazdów, które pracują w systemie mieszanym i większość czasu spędzają na drogach - powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu ds. opon użytkowych Goodyear w Europie. - Z kolei asortyment Goodyear Omnitrac Heavy Duty obejmuje opony do aut ciężarowych pracujących głównie w trudnym terenie, ale także poruszających się po drogach na krótkich dystansach. Goodyear ORD to nasza sprawdzona gama produktów off-road zapewniająca doskonałą trakcję w najbardziej ekstremalnych warunkach. Teraz oferujemy pełne spektrum innowacyjnych produktów, które obejmują wszystkie zastosowania, od autostrad po bardzo wymagające środowiska pracy. Kompleksowa oferta została uzupełniona o konfigurowalne, inteligentne rozwiązania oraz wsparcie renomowanej sieci Truck Force jako integralnej części Goodyear Total Mobility, naszej dopasowanej propozycji dla flot.
Opony Omnitrac Heavy Duty radzą sobie z ostrymi kamieniami, mokrymi nawierzchniami i błotnistymi drogami, a także stromymi zboczami i wybojami, jak również w zastosowaniach wymagających wysokiego momentu obrotowego. Przykładem jest ogumienie na oś sterującą w pojazdach z napędem hydrodynamicznym.
Ogumienie oferuje doskonałą trakcję w trudnych warunkach pracy mieszanej w połączeniu ze zwiększoną efektywnością paliwową. Wyposażone w technologię DuraShield opony zapewniają zrównoważone osiągi z naciskiem na wytrzymałość. Celem jest długa żywotność bieżnika w mieszanych zastosowaniach eksploatacyjnych w trudnych warunkach pracy. Najnowsza technologia wykorzystuje specjalną górną warstwę opasania zapewniającą dodatkową odporność na uszkodzenia karkasu i korozję, co przekłada się na lepszą podatność na bieżnikowanie.
W porównaniu z poprzednimi oponami, Omnitrac MSS II i MSD II, nowe modele zapewniają lepsze osiągi w zakresie: odporności na wbijanie się kamieni i uszkodzenia mechaniczne, łączności oraz trwałości, podczas gdy opór toczenia i efektywność paliwowa utrzymywane są lub poprawione dla zgodności z nowymi przepisami. Symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu) oznacza lepsze osiągi zimowe i zgodność z coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dla opon zimowych.
Opony do naczep
Opony Omnitrac S & D Heavy Duty uzupełniają linię Omnitrac MST II 385/65R22.5 i 445/65R22.5 do naczep, która oferuje długie przebiegi i zwiększoną przyczepność w zastosowaniach drogowych i terenowych. Charakteryzuje się przy tym doskonałą odpornością na uszkodzenia i wysoką stabilnością.
Wydłużenie czasu sprawności działania
Prawidłowa konserwacja oraz precyzyjne monitorowanie opon w czasie rzeczywistym ma kluczowe znaczenie dla zachowania mobilności w trudnych warunkach. Wydajność nowej serii Omnitrac Heavy Duty może być zoptymalizowana pod kątem zwiększenia niezawodności poprzez system Goodyear TPMS. Dzięki zaawansowanej telematyce i unikalnemu algorytmowi Goodyear, to mobilne rozwiązanie monitoruje opony i wysyła natychmiastowe ostrzeżenia, jeśli ciśnienie lub temperatura w nich nie spełniają akceptowalnych parametrów. Pozwala to wydłużyć o 15 proc. czas pracy i zmniejszyć o 85 proc. liczbę wypadków (3) spowodowanych problemami z oponami. W ten sposób wydłuża się czas sprawności i obniżają koszty awarii.
Koncepcja Wielu Żyć
Wszystkie opony Omnitrac zostały opracowane zgodnie z koncepcją wielu żyć i nadają się zarówno do pogłębiania, jak i bieżnikowania. Pozwala to flotom na jak najlepsze wykorzystanie zasobów opon i znaczne obniżenie kosztów na kilometr przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji.
Łączność
Opony Omnitrac Heavy Duty posiadają identyfikację radiową (RFID). Łączność w zakresie zarządzania ogumieniem i z systemami śledzenia jest zintegrowana poprzez chip w oponie. Symbol RFID umieszczony na ścianie bocznej odstrasza złodziei, ponieważ ogumienie można śledzić. Obecnie wprowadzane są najbardziej popularne rozmiary używane w trudnych warunkach drogowych i terenowych.
opona |
rozmiary |
wskaźnik nośności |
indeks prędkości |
3pmsf |
OMNITRAC HD S |
12R22.5 |
152/148 |
K |
ü |
OMNITRAC HD S |
13R22.5 |
156/150 |
K |
ü |
OMNITRAC HD S |
315/80R22.5 |
156/150 |
K |
ü |
|
|
|
|
|
OMNITRAC HD D |
12R22.5 |
152/148 |
K |
ü |
OMNITRAC HD D |
13R22.5 |
156/150 |
K |
ü |
OMNITRAC HD D |
315/80R22.5 |
156/150 |
K |
ü |
1) Omawiane ulepszenia dotyczą OMNITRAC MSS II (w porównaniu z OMNITRAC Heavy Duty S) i OMNITRAC MSD II (w porównaniu z OMNITRAC Heavy Duty D).
2) Obowiązują zasady i warunki.
3) Wyniki zostały zweryfikowane podczas testu w warunkach rzeczywistych, przeprowadzonego w 2017 roku. Korzyści można osiągnąć jedynie poprzez konsekwentne śledzenie alarmów i raportów dotyczących ciśnienia oraz temperatury. Rzeczywiste wyniki mogą różnić się w zależności od warunków użytkowania opon, częstotliwości ich wymiany, warunków jazdy i właściwej konserwacji.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear