2019-12-02

Elektromobilność wg FCA

Podczas największej w Polsce konferencji B2B rynku Automotive - IABM 2019 w Dąbrowie Górniczej Roberto Di Stefano, szef e-mobilności w regionie EMEA w FCA Italy powiedział, że koncern poważnie inwestuje w rozwój produkcji pojazdów elektrycznych. Głównym tematem wydarzenia były wyzwania i szanse dla branży motoryzacyjnej związane z elektromobilnością.

Do 2022 r. w portfolio grupy FCA znajdą się samochody BEV, auta hybrydowe z wtyczką PHEV (Plugin Hybrid Electric Vehicle) oraz modele typu mild-hybrid (wspomagająca pracę silnika spalinowego dodatkowa instalacja elektryczna o napięciu 48V). Aż 80 proc. sprzedaży będzie bazować na odświeżonych modelach.

- Samochody to nie wszystko. Musimy je obudować ekosystemem, który jest jednocześnie ekologiczny i uzasadniony ekonomicznie. Tutaj FCA zamierza skorzystać z kilku partnerstw - zaznaczył Roberto Di Stefano. - Chodzi o budowę systemu stacji ładowania pojazdów (Engie), systemu łączności (Transatel) oraz oferowanie pakietu ubezpieczeń (Generali i Lexis Nexis). Baterie do naszych aut elektrycznych będą powstawać w fabryce Mirafiori w Turynie.

Paweł Wideł, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Motoryzacyjnego i Artykułów Przemysłowych podkreślił, że europejskie regulacje dotyczące emisji CO2, sprawiają, że nie ma odwrotu od elektromobilności. Dodał jednak, że auta benzynowe cały czas będą optymalizowane, bo nie wszędzie zastosowanie elektryków będzie uzasadnione.

Najważniejsze zmiany w budowie pojazdu elektrycznego opisał Janusz Soboń, dyrektor zarządzający w Kirchhoff Poland: - Architektura samochodu elektrycznego wyróżnia się podwoziem. Podłoga ma inną funkcję niż miała do tej pory. Jest wykorzystywana jako nośnik baterii. Stąd oferujemy klientom tzw. battery housing, czyli kompleksowe rozwiązanie. Taka podłoga ma już więcej funkcji niż do tej pory. Musi utrzymać akumulatory, zachować szczelność, mieć chłodzenie, a przy tym zachować właściwości zderzeniowe.

Natomiast Rafał Staciwa, dyrektor zakupów w FCA Poland powiedział, że elektryfikacja kosztuje, ale koszt produkcji nie może być zbyt duży dla klientów. Jego zdaniem elektryfikacja związana jest ze wszystkimi komponentami w aucie. Dodał, że konieczna jest wielokierunkowość w poszukiwaniu rozwiązań.

- Przed megatrendami nie ma ucieczki - dodał P. Wideł. -  Przyszłość mobilności będzie się opierać na pojazdach zeroemisyjnych. Samochody będą połączone między sobą i ze światem zewnętrznym, kiedyś być może nawet z użytkownikami. Będą autonomiczne i współdzielone, co kompletnie zmieni DNA mobilności.

(ik)

Źródło: PAP, fot. FCA

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń