Continental i Pyrolyx podpisały pięcioletnią umowę na dostawę sadzy technicznej z utylizacji opon. Pyrolyx oczekuje, że przyjmie ponad 3 miliony zużytych opon i zaoszczędzi ponad 25 tys. ton emisji CO2 rocznie w każdym zakładzie.
Obie firmy współpracowały w ostatnich latach nad rozwojem technologii pozyskiwania sadzy technicznej. Celem tych działań było stworzenie warunków do wykorzystania w produkcji sadzy technicznej odzyskanej ze zużytych opon (rCB - eng. recoverd Carbon Black). Teraz Pyrolyx i Continental mają przyjemność ogłosić podpisanie pięcioletniej umowy na dostawę sadzy rCB do fabryk opon Continental na całym świecie.
To istotny krok do zmniejszenia poziomu zużycia materiałów w produkcji opon. Pyrolyx zakłada, że przyjmie od Continentala ponad 3 mln zużytych opon i zmniejszy emisję dwutlenku węgla o ponad 25 tys. ton rocznie w każdym zakładzie.
Sadza techniczna (Carbon Black) to substancja powszechnie wykorzystywana w produkcji opon i innych wyrobów przemysłowych z gumy. Sadza rCB jest odzyskiwana z wycofanych z eksploatacji zużytych opon
- Continental cieszy się z długoterminowej współpracy z Pyrolyx, ponieważ podkreśla to zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój naszej produkcji i operacji biznesowych - powiedział dr Andreas Topp, wiceprezes ds. rozwoju materiałów i procesów oraz industrializacji w Continental. - Zobowiązujemy się wobec naszych klientów do stosowania innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska technologii i dbamy, aby nasze opony spełniały najwyższe standardy bezpieczeństwa.
- Umowa z Continental to bardzo pozytywna zmiana dla Pyrolyx, która wpisuje się w naszą strategię odzyskiwania sadzy technicznej ze zużytych opon oraz wspiera wykorzystanie rCB przez producentów na całym świecie - powiedział Thomas Redd, dyrektor generalny Pyrolyx w USA. - Zastosowanie rCB od Pyrolyx to przełom (…).
Umowa na dostawę rCB będzie wspierać rozwój Pyrolyx w Ameryce Północnej i Europie Wschodniej, a wyniki sprzedaży detalicznej w ciągu najbliższych pięciu lat mają wzrosnąć do 10 tys. ton rocznie. Współpraca obu firm pozytywnie wpłynie na globalny proces tworzenia łańcuchów dostaw na potrzeby produkcji opon, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
(ik)
Źródło i fot. Continental