2019-11-19

Continental do VW ID

Volkswagen AG współpracuje z firmą Continental AG przy produkcji komponentów do rodziny samochodów elektrycznych Volkswagen ID. Największy producent samochodów na świecie wybrał opony marki Continental na pierwsze wyposażenie do swojego nowego auta elektrycznego VW ID.3. Volkswagen udzielił homologacji na opony letnie i zimowe dla felg 18- i 19-calowych.

Opona letnia EcoContact 6 i opona zimowa WinterContact™ TS 850 P zostały specjalnie dostosowane do indywidualnych wymagań modelu ID.3: auto elektryczne musi być wyposażone w opony o niskim oporze toczenia, które pozwolą oszczędzać energię i maksymalnie wydłużyć czas użytkowania pojazdu pomiędzy ładowaniem. Opony Continentala do VW ID.3 zapewnią też komfort pasażerom dzięki niskiemu poziomowi hałasu, a specjalna konstrukcja ścian bocznych pomaga zminimalizować opór aerodynamiczny pojazdu.

W obu wybranych modelach zastosowano również technologię ContiSeal, która automatycznie uszczelnia przebicia bieżnika opony o średnicy do pięciu milimetrów, eliminując w ten sposób około 90 proc. wszystkich możliwych przebić.

Aplikacje i specjalne oprogramowanie

Architektura elektroniczna współczesnych samochodów przechodzi głęboką transformację. Producenci odchodzą do licznych osobnych jednostek sterujących, zastępując je niewielką liczbą wysokowydajnych komputerów. W ten sposób można zapewnić moc obliczeniową niezbędną do działania przyszłych rozwiązań i aplikacji w pojazdach. Volkswagen korzysta z technologii ICAS1 firmy Continental w pojazdach elektrycznych z gamy ID., budowanych na modułowej platformie MEB.

Serwer samochodowy Continental łączy pojazdy elektryczne VW ID. © Volkswagen AG

Innowacyjna koncepcja ICAS1 (In-Car Applications Server) oferuje wiele korzyści, w tym m.in. bezprzewodową łączność z pojazdem, zapewnia też możliwość instalowania nowych funkcji i zdalnej aktualizacji zabezpieczeń w aucie. Rozwiązanie Continental Vehicle Serwer opracowano korzystając z wieloletnich doświadczeń w produkcji samochodowych jednostek sterujących. Przy projektowaniu serwera zastosowano wysokowydajną platformę obliczeniową, którą Continental stworzył we współpracy z firmą Elektrobit.

Dzięki oddzieleniu oprogramowania i sprzętu, aplikacje Volkswagena oraz oprogramowanie

od zewnętrznych producentów można łatwo instalować i aktualizować

 - To dla nas wielkie osiągnięcie, że nasza koncepcja serwera jest obecnie wdrażana do produkcji seryjnej w firmie Volkswagen. Nie chodzi tylko o nową erę rozwoju złożonej architektury elektronicznej, to kamień milowy w cyfrowej transformacji, którą osiągamy dzięki ICAS1 - powiedział Helmut Matschi, członek zarządu Continental i szef działu projektowania rozwiązań do wnętrz pojazdów. - Dzięki nowej architekturze, oprogramowanie i aplikacje w pojazdach będzie można aktualizować na bieżąco, łatwiej i szybciej niż obecnie. Czynimy z pojazdu integralną część internetu, przyczyniając się do zwiększenia jego funkcjonalności i komfortu.

Wysoka moc obliczeniowa do aut elektrycznych

Volkswagen wprowadza technologię ICAS1, ponieważ dzięki niej pojazdy elektryczne mogą być łatwo wyposażone w takie funkcje, jak planowanie tras zoptymalizowanych pod względem zasięgu oraz lokalizacji najbliższych stacji ładowania. Od początku prac rozwojowych Continental projektował ICAS1 z myślą o zwiększonych wymaganiach dotyczących okresu użytkowania pojazdów elektrycznych. Jednocześnie architektura serwera umożliwia bezproblemowe połączenie pojazdu ze światem cyfrowych usług i danych. W zależności od modelu i funkcji pojazdu, w przyszłości zaledwie dwa lub trzy serwery będą zapewniać moc obliczeniową dla całego samochodu.

Innowacyjna koncepcja ICAS1 służy do zapewnienia stałej, bezprzewodowej łączności

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń