Z inicjatywy Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) prowadzony jest audyt serwisów oponiarskich. Jego celem jest certyfikacja warsztatów, by ich klienci mogli świadomie wybrać profesjonalną i bezpieczną obsługę oponiarską. Audytu dokonuje firma TUV SUD, specjalizująca się w certyfikacji i inspekcji.
Audytorzy ze wspomnianej firmy współpracowali z PZPO przy tworzeniu listy audytowej, według której prowadzona jest certyfikacja. Dzięki tak ścisłej współpracy można mieć pewność, że wybór ocenianych elementów jest podparty nie tylko doświadczeniem i wiedzą wulkanizatorską - zostały one dobrane także pod względem możliwości ich rzetelnej weryfikacji. TUV SUD z uwagą podchodzi do tego projektu, podkreślając, jak duży może mieć wpływ na bezpieczeństwo na polskich drogach.
- Nikt w Polsce nie zajmował się dotychczas tym segmentem serwisów - powiedział serwisowi eNewsroom Marek Nytko (na zdjęciu powyżej), menadżer sekcji mobility w TUV SUD. - Należy zwrócić uwagę, że opona jest jedynym elementem łączącym pojazd z powierzchnią, po której się porusza. Stąd tak ważne jest zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo obsługi koła, a co za tym idzie - na bezpieczeństwo kierowców i pasażerów. Audyt, który przeprowadzamy pod standardy Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, zawiera się w kilku segmentach. Oceniamy zaplecze techniczne warsztatu oponiarskiego oraz biuro obsługi klienta. Prowadzimy też weryfikację umiejętności i wiedzy kadry, która pracuje w serwisie. Jest to szczególnie istotne, gdyż często w serwisach oponiarskich zatrudnieni są pracownicy sezonowi. Większość naszego czasu w warsztacie spędzamy jednak na sprawdzaniu narzędzi. Weryfikujemy ich stan techniczny, terminowość kontroli przez odpowiednie służby, certyfikaty i homologacje. Jedynie naprawa narzędziami, które są certyfikowane, homologowane i okresowo sprawdzane, jest naprawą skuteczną.
(ik)
Źródło i fot.: eNewsroom