2019-11-15

Bosch do motocykli

Bosch zaprezentował na targach EICMA 2019 szereg innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym jazda motocyklem i sportowym pojazdem stanie się bardziej bezpieczna i mniej szkodliwa dla środowiska. 

Zintegrowane systemy informacji i komunikacji

Na targach EICMA 2019 Bosch przedstawił po raz pierwszy nową generację zintegrowanych systemów informacji i komunikacji. System wyróżnia się wielkością zoptymalizowanego wyświetlacza TFT (6,5” bez ramki). Dzięki lepszemu wypełnieniu obudowy, ekran stał się większy w stosunku do wymiarów zewnętrznych. Nowa konstrukcja pozwala stosować mniejszą obudowę, co prowadzi do większej elastyczności przy montażu w różnych modelach motocykli. Zintegrowany system łączy w jednym urządzeniu tradycyjny zestaw wskaźników z szeroką gamą funkcji informacyjno-rozrywkowych. Powłoka antyrefleksyjna poprawia czytelność krystalicznego wyświetlacza w każdych warunkach pogodowych. Nawet w deszczu, na słońcu, czy w ciemnościach, kolory są wyraźne, a kontrast jest wysoki.

Integracja ze smartfonem mySPIN

MySPIN umożliwia kierowcom przekazywanie zawartości smartfona na wyświetlaczu motocykla. To rozwiązanie jest dostępne jako otwarta platforma z szeroką gamą opcji dla wszystkich producentów pojazdów. System jest łatwy w użyciu. Gdy tylko smartfon zostanie podłączony do pojazdu za pośrednictwem sieci Wi-Fi, Bluetooth lub USB, różne aplikacje są od razu dostępne na ekranie.

W drodze do bezwypadkowej jazdy motocyklem

Bosch przyczynia się do zwiększania bezpieczeństwa jazdy jednośladami dzięki takim systemom jak ABS i MSC. Teraz firma idzie o krok dalej tworząc zaawansowane systemy wspomagania oparte na czujnikach. Zgodnie z analizami badań wypadków wykonanymi przez koncern, systemy radarowe mogłyby zapobiegać co siódmemu wypadkowi motocyklowemu.

Półaktywne systemy regulacji tłumienia w pojazdach sportowych

Systemy te zwiększają bezpieczeństwo, komfort i dynamikę jazdy. Pojazdy z tymi systemami są wyposażone w kilka czujników, które służą do ciągłego monitorowania stanu jezdni i w ten sposób pozwalają wprowadzać zmiany niemal natychmiast. Czujniki umożliwiają systemowi także zwiększenie stabilności podczas jazdy w terenie. Kierowca może naciśnięciem jednego przycisku wybrać ustawienie tłumienia i dostosować zawieszenie do własnych preferencji. Półaktywny system steruje siłownikami w amortyzatorach, aby zmniejszyć wibracje i poprawić nie tylko stabilność pojazdu, ale także komfort jazdy.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Bosch oferuje już takie rozwiązania jak adaptacyjny tempomat (ACC), ostrzeżenie przed kolizją i wykrywanie martwego pola. Systemy są oparte na kombinacji czujników radarowych, układu hamulcowego, układu sterowania silnika oraz interfejsu HMI (interfejs człowiek-maszyna). Radar działa jako organ sensoryczny, który dostarcza obraz otoczenia pojazdu. Producenci motocykli Ducati i KTM włączą nowe systemy wspomagania kierowcy Bosch do palety modeli już w 2020 r. Od 2021 r. zostaną również wprowadzone do seryjnych modeli Kawasaki.

Najnowsza technologia zmniejszająca emisje

Bosch opracowuje wydajne rozwiązania układu napędowego, aby pomóc producentom pojazdów obniżyć wielkości emisji i przyczynić się do poprawy jakości powietrza. Natomiast systemy do zarządzania silnikiem mogą pomóc producentom jednośladów spełnić przyszłe wymogi dotyczące emisji, takie jak Euro 5 i BS 6 (Bharat etap 6), w tym OBD l/ll..

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń