2019-11-13

Oponeo w III kwartale

W III kwartale 2019 r. Grupa Oponeo.pl uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 153,6 mln zł wobec 132,4 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku, co oznacza wzrost o 16 proc. Grupa na wszystkim rynkach sprzedała w sumie od lipca do końca września br. 0,57 mln sztuk opon, czyli o 10 proc. więcej niż w III kwartale 2018 r.

Dzięki wzrostowi sprzedaży opon przychody z zamówień krajowych wzrosły o 19 proc. w stosunku do III kwartału 2018 r. i wyniosły 120,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wzrosły o 7 proc. i wyniosły 33,3 mln zł stanowiąc 22 proc. w przychodach Grupy. Narastająco za trzy kwartały 2019 r. przychody ze sprzedaży wzrosły o 14 proc. i wyniosły 551,6 mln zł wobec 484,9 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Dominującym elementem przychodów Grupy Oponeo.pl były wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w III kwartale 2019 r. wyniosły 134,9 mln zł. Stanowiły one 89 proc. całości przychodów z tytułu sprzedaży towarów.

Wzrost sprzedaży zrealizowany przez Oponeo.pl został osiągnięty mimo trwającej od początku roku niesprzyjającej sytuacji rynkowej w segmencie opon do samochodów osobowych w Polsce, w którym odnotowano od początku roku ponad 7-proc. spadek sprzedaży - powiedział Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl S.A.

Grupa zanotowała także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W III kwartale 2019 r. Oponeo.pl sprzedało 22,3 tys. sztuk felg, tj. o 20 proc. więcej niż w III kwartale 2018 r., generując przychód z tego tytułu wielkości 5,8 mln zł.

Dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2019 r. wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł.

Skonsolidowany wynik netto w III kwartale 2019 r. wyniósł -6,5 mln zł wobec -4,2 mln zł wyniku uzyskanego w III kwartale 2018 r. Od początku roku do końca września 2019 r. Grupa Oponeo.pl zanotowała 2,3 mln zł zysku netto wobec 3 mln zł zysku netto w analogicznym okresie 2018 r.

Spółka opublikowała także wstępne, jednostkowe przychody osiągnięte w październiku tego roku, które wyniosły 146,8 mln zł i wzrosły o 27 proc. w stosunku do przychodów uzyskanych w październiku 2018 r.

W kolejnych kwartałach Grupa zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. na umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.

(ik)

Źródło i fot. Oponeo.pl

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń