2019-11-12

Digitalizacja opon

Yokohama Rubber Co., Ltd. ogłosiła, że wraz z Alps Alpine Co. Ltd. prowadzi prace wdrożeniowe nad czujnikami do opon osobowych spełniającymi wymogi CASE*, czyli coraz bardziej popularnej na świecie koncepcji obejmującej: wspólne użytkowanie samochodów, usługi z tym powiązane oraz samochody elektryczne.

Zdaniem przedstawicieli Yokohama Rubber Co. opony powinny spełniać wymogi i wpisywać się w założenia koncepcji Internetu rzeczy - Internet of Things (IoT). Koncentrując się na aspekcie strategii CASE, pod hasłem „Connected” („połączony”), Yokohama prowadzi prace wdrożeniowe, które mają na celu opracowanie rozwiązania wykorzystującego narzędzia cyfrowe do przetwarzania danych dotyczących zużycia opon i warunków na drodze. System ten będzie stanowić uzupełnienie technologii monitorowania ciśnienia w oponach. Yokohama kładzie nacisk na rozwój aplikacji i rozwiązań technologicznych, które przekazują dane z opon wprost do kierowcy i innych podmiotów. Taki system to prawdziwa rewolucja w świecie opon i niezwykle praktyczne udogodnienie dla kierowców i serwisów samochodowych.

W celu szybkiej realizacji projektu wdrożenia tego rozwiązania Yokohama połączyła siły z pochodzącą z Japonii, międzynarodową korporacją Alps Alpine, producentem komponentów elektrycznych, które opracowuje i wytwarza. Firma prowadzi też sprzedaż części wykorzystywanych do produkcji smartfonów oraz elementów wyposażenia pojazdów i innych urządzeń, służących do przekazywania informacji i komunikowania się. Marka Alpine jest liderem w branży samochodowego sprzętu car audio i wideo. Alps Alpine dysponuje zapleczem związanym z projektowaniem i tworzeniem oprogramowania, dzięki czemu jest doskonałym partnerem dla Yokohamy w wielu obszarach.

W 2004 r.Yokohama Rubber Co., jako pierwszy japoński producent opon, wprowadziła system monitorujący ciśnienie w oponach TPMS do samochodów osobowych. Sprzedaż systemu „Air Watch” ruszyła w roku 2005. Rozwiązanie to w 2004 r. otrzymało nagrodę Good Design Award, zaś w 2006 r. - nagrodę w kategorii Functional Goods & Accessories podczas gali Nikkan Jidosha Shimbun Car Accessory Awards 2006. Od 2003 r. Yokohama Rubber dostarcza system monitorowania ciśnienia HiTES do przedsiębiorstw transportowych.  Wyjątkowo istotna jest tutaj kwestia szczegółowego kontrolowania stanu opon w kontekście bezpieczeństwa pasażerów busów i samochodów ciężarowych, niższego zużycia paliwa oraz  lepszej wydajności i ochrony środowiska. Możliwość sprawdzenia historii użytkowania opon i innych informacji o pojeździe, w połączeniu z systemem monitorowania opon TMS Yokohama Rubber, umożliwi użytkownikom pełną kontrolę, w tym planowanie przeglądów opon, a także przyczyni się do promowania wykorzystywania opon bieżnikowanych na szerszą skalę.

* akronim słów Connected, Autonomous, Shared & Services, skrót od wspólnego użytkowania samochodów i usług powiązanych oraz Electric (e-samochodów).

(ik)

Źródło i fot. Yokohama

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń