Portal rezulteo zbadał popularność różnych marek opon w Europie, sprawdzając liczbę zapytań Google'a o nazwy producentów w poszczególnych krajach w okresie od 1 sierpnia 2018 do 31 lipca 2019 r.
W badaniu brano pod uwagę zapytania złożone z nazwy marki i słowa „opony” w urzędowych językach każdego europejskiego kraju. Szczególną popularnością w Europie cieszy się marka Michelin, o którą najczęściej pytali użytkownicy w 20 krajach, m.in. we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce i Turcji. W skład serwisu rezulteo wchodzą specjalnie przygotowane dla tych krajów strony z narzędziami służącymi do porównywania cen opon. W Niemczech - gdzie również działa strona rezulteo - najczęściej wyszukiwaną w Google marką jest Continental. Ten niemiecki producent cieszy się też dużą popularnością w innych krajach Europy - zwłaszcza środkowej. Wśród użytkowników z Wielkiej Brytanii w rozpatrywanym okresie rocznym Continental dorównuje popularnością Michelinowi.
W niektórych krajach Europy wschodniej na pierwszych miejscach znalazły się inne marki: Hankook na Ukrainie, Lassa w Serbii i Mołdawii, Nokian w Finlandii, na Łotwie i w Bułgarii, Nexen w Chorwacji i Macedonii a Kumho w Szwecji. Cieszący się sporą popularnością w wielu krajach Goodyear tytuł najczęściej wyszukiwanej w Google marki zdobył tylko na Białorusi. W Czarnogórze na pierwszym miejscu znalazł się Uniroyal.
Analiza liczby zapytań Google o 28 marek opon, złożonych z nazwy marki i słowa „opony” w językach urzędowych krajów europejskich dotyczyła okresu od 1 sierpnia 2018 do 31 lipca 2019 r. Warto dodać, że badanie to nie odzwierciedla całego rynku ogumienia, a pokazuje jedynie wycinek zachowań konsumentów.
(ik)
Źródło i graf. Lizeo Online Media Group