2019-11-05

Nowe czy regenerowane?

Regenerowane sprzęgła Valeo to efekt fabrycznej regeneracji przeprowadzanej w zakładzie firmy we francuskim Amiens, specjalizującej się w produkcji sprzęgieł na oryginalne wyposażenie. Jest to pełnowartościowy produkt, jednak w celu podania klientom pełnej informacji o nim, firma stosuje specjalne oznaczenia. Poniżej wyjaśniamy, gdzie się one znajdują, w przypadku sprzęgieł do pojazdów ciężarowych i autobusów.

Profesjonalna regeneracja części, które nadają się do ponownego użytku, to jeden z elementów działań Valeo na rzecz ochrony środowiska. Dzięki temu procesowi, otrzymujemy sprzęgła regenerowane o jakości i parametrach pracy takich samych jak te fabrycznie nowe. Dlatego Valeo udziela takiej samej - dwuletniej gwarancji bez limitu kilometrów zarówno na sprzęgła nowe, jak i regenerowane do pojazdów ciężarowych i autobusów.

Pełna informacja dla klienta

Valeo Service stosuje oddzielne numery referencyjne dla sprzęgieł nowych i regenerowanych. Dotyczy to zarówno zestawów sprzęgłowych, jak i tych komponentów sprzęgła, które mogą podlegać regeneracji, czyli tarcz dociskowych i tarcz sprzęgłowych. Ponadto, regenerowane zestawy sprzęgła Valeo są opisane w katalogu TecDoc jako REMANUFACTURED oraz oznaczone symbolem wymiany serwisowej, którym są dwie połączone strzałki - zielona i czerwona. Nowe zestawy sprzęgła są w TecDoc opisane zawsze jako NEW.

Różnicę można zauważyć także na etykietach obu produktów. W przypadku regenerowanego, na etykiecie znajduje się logo wymiany serwisowej, zestaw nowy w tym miejscu nie posiada żadnego oznaczenia.

Logo VES na produkcie

Określenie czy dane sprzęgło jest produktem nowym czy poddanym fabrycznej regeneracji jest możliwe także, gdy nie posiadamy jego opakowania ani możliwości sprawdzenia numeru referencyjnego. Wystarczy przyjrzeć się tarczy sprzęgłowej lub tarczy dociskowej sprzęgła. Na obu tych elementach, w przypadku produktu regenerowanego znajduje się widoczne logo VES. Jest to skrót od „Valeo Exchange System”, czyli systemu zbiórki rdzeni, funkcjonującego obecnie w niektórych krajach europejskich. Produkt nowy nie posiada w tym miejscu żadnego oznaczenia.

Różnice konstrukcyjne

Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy na produkcie znajduje się logo VES, możemy zaobserwować różnicę w konstrukcji regenerowanej tarczy dociskowej. Znajdziemy tam pierścień dystansujący, nieobecny w przypadku produktu nowego. Zastosowanie pierścienia wynika z konieczności przeprowadzenia obróbki mechanicznej płyty dociskowej podczas regeneracji, co zmienia jej grubość.

Tarcza dociskowa po procesie regeneracji wymaga także wyważenia. W jej przypadku znajdziemy więc zawsze więcej niż jedno miejsce wyważenia. Produkt nowy może posiadać jedno takie miejsce lub nie posiadać go w ogóle - gdy po procesie produkcji tego nie wymagał.

W przypadku tarczy sprzęgłowej powinniśmy skupić się na poszukiwaniu logo VES. Próby rozpoznania czy jest to produkt nowy czy regenerowany po jego konstrukcji mogą nie dawać 100 proc. pewności. Regenerowana tarcza sprzęgłowa ma wiele cech wspólnych z nową. Posiada tę samą nową oryginalną okładzinę cierną oraz ten sam oryginalny sposób mocowania okładziny do płyty nośnej. Mogą być w niej stosowane tłumiki drgań regenerowane fabrycznie (jeśli przeszły kontrolę w fabryce i zostały do regeneracji zakwalifikowane). Nie jest to jednak warunek pewny, gdyż stosowane są również tłumiki drgań fabrycznie nowe. Pomijając ten fakt, odróżnienie tłumików regenerowanych od nowych i tak jest bardzo trudne, a czasami niemożliwe.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że łożyska wyciskowe w żadnym wypadku nie podlegają regeneracji. Zarówno zestaw nowy jak i regenerowany zawiera fabrycznie nowe łożysko wyciskowe - na tym elemencie nie znajdziemy więc żadnej informacji, która da nam wiedzę, czy cały zestaw sprzęgła jest nowy czy regenerowany.

Więcej informacji na temat identyfikacji sprzęgieł nowych i regenerowanych można znaleźć w szkoleniu online. Aby je obejrzeć wystarczy się zarejestrować podając podstawowe dane.

(ik)

Żródło i fot. Valeo

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń