2019-10-15

Michelin EvoBib

To opona rolnicza o zmiennej charakterystyce pracy. Wykorzystano w niej innowacyjną i opatentowaną technologię umożliwiającą dostosowanie kształtu profilu opony w zależności od ciśnienia. Przy bardzo niskim ciśnieniu (poniżej 1,2 bara) powierzchnia obszaru kontaktu Michelin EvoBib z podłożem zwiększa się, dzięki czemu ugniatanie gleby jest mniejsze, a sama opona przenosi więcej mocy ciągnika na podłoże. Przy wyższym ciśnieniu (powyżej 2 barów) z podłożem styka się tylko środkowa, ciągła część bieżnika, gwarantując większą przyczepność i mniej drgań co zwiększa komfort jazdy. Dodatkowe zalety to także oszczędność paliwa i większe bezpieczeństwo. W nowej oponie zastosowano technologię „2 w 1”, która stanowi połączenie innowacyjnej rzeźby bieżnika z nową konstrukcją karkasu. Wraz ze zmianą powierzchni obszaru kontaktu z podłożem, nowa opatentowana technologia umożliwia zmianę profilu opony w zależności od warunków użytkowania. Michelin EvoBib oferuje dwa rozmiary obszaru kontaktu bieżnika z podłożem: inny w oponie z wysokim ciśnieniem do jazdy drogowej i inny w oponie z bardzo niskim ciśnieniem do prac polowych. Innowacyjna konstrukcja karkasu opony umożliwia kładzenie się klocków barkowych opony na podłożu przy ciśnieniu poniżej 1,2 bara. Nazwano to „efektem zawiasu”. Dzięki temu mechanizmowi powierzchnia kontaktu opony z podłożem wzrasta o ponad 20 proc. wszerz i wzdłuż, co znacząco podnosi trakcję opony, zmniejsza ugniatanie gleby i pozwala na bardziej równomierne rozłożenie nacisku na grunt. Taka transformacja opony EvoBib jest możliwa dzięki dwóm kluczowym elementom w karkasie: nowemu opasaniu w obszarze bieżnika/czoła opony oraz nowej strukturze radialnego opasania karkasu opony. Bieżnik opony z wysokim ciśnieniem spoczywa na górnej warstwie opasania, która składa się z kilku nachodzących na siebie pasów zapewniających jednolitą powierzchnię kontaktu z podłożem. Korzyścią są wyższe osiągi na drodze, większa trwałość opony, komfort jazdy i oszczędność paliwa. Gradient sztywności pasa jest kontrolowany, co pozwala na uzyskanie „efektu zawiasu”. Dzięki opatentowanej konstrukcji karkasu z „zawiasem” klocki barkowe w oponie z niskim ciśnieniem kładą się na podłożu. Jest to możliwe dzięki złożonemu połączeniu kilku warstw opasania tekstylnego na brzegach obszaru bieżnika, które oprócz rotacji klocków barkowych przy niskim ciśnieniu w oponie, umożliwia także wzmocnienie bieżnika w strefie odpowiedzialnej za utrzymanie ciężaru. Zysk trakcji nowej opony Michelin EvoBib można porównać do dodatkowych 20 KM mocy użytkowej w polu. Moc użytkowa w polu dla ciągnika o mocy 300 KM to około 160 KM. W praktyce zysk trakcji z nową oponą pozwala na zastosowanie pługu 9-skibowego zamiast 8-skibowego i zaoranie dodatkowych 160 ha pola czyli zysk jednego dnia pracy. Opona jest dostępna w dwóch rozmiarach: VF 710/70 R 42 (tył) oraz VF 600/70 R 30 (przód).

(Opisy produktów w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń