Bridgestone powiększa swoją ofertę produktów do motocykli, wprowadzając cztery nowe opony, które zapewniają wyjątkową przyczepność, prowadzenie i pewność podczas jazdy. Nowe modele zadebiutują na rynku w przyszłym roku.
Jedną z nowości jest opona Battlax Classic Racing CR11, która została opracowana specjalnie z myślą o rajdach Maxi Classic. Jeszcze na etapie tworzenia produktu, model zwyciężył w długodystansowych mistrzostwach świata (EEC) FIM Europe. Podczas 4-godzinnego wyścigu motocyklowego Biker’s Classic w Spa-Francorchamps opona pomogła zespołowi #10 Poweracing-Japauto zdobyć najwyższe miejsce na podium, a drużynie #5 Roadrunner z sukcesem zawalczyć o drugą lokatę. Na trudnym, podmokłym terenie opony Bridgestone pomogły zawodnikom pokonać okrążenie w najlepszym czasie i osiągnąć najwyższą prędkość.
Opona Battlax Classic Racing CR11 szybko się rozgrzewa - co ma duże znaczenie podczas wyścigów, w których używanie podgrzewaczy opon jest zabronione. Wzór bieżnika zaczerpnięto z modelu Battlax Racing R11. Dzięki niemu opona stabilnie trzyma się nawierzchni i pozwala zwiększyć osiągi. Dzięki wydajnej konstrukcji pasa (variable monospiral belt) na przodzie, opona zapewnia wyjątkową stabilność podczas hamowania i świetnie reaguje w zakrętach. W tylnej oponie zastosowano połączenie wysokowydajnych elementów w zaawansowanej 3-warstwowej konstrukcji, która zwiększa osiągi na mokrej nawierzchni. Opona spełnia wymogi FIM Europe dla kategorii Maxi Classic.
Ogumienie będzie dostępna od marca 2020 r, w rozmiarach 110/80 R18 na przód i 150/65 R18 na tył pojazdu.
Od lewej: Battlax Classic Racing CR11 (przód i tył), Battlax BT46 (przód i tył), Battlax Racing Street RS11 (przód i tył), Battlecross E50 Extreme
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone