Bridgestone powiększa swoją ofertę produktów do motocykli, wprowadzając cztery nowe opony, które zapewniają wyjątkową przyczepność, prowadzenie i pewność podczas jazdy. Nowe modele zadebiutują na rynku w przyszłym roku.
Battlax Classic Racing CR11 - na drodze do zwycięstwa
Opona Battlax Classic Racing CR11 została opracowana specjalnie z myślą o rajdach Maxi Classic. Jeszcze na etapie tworzenia produktu, model zwyciężył w długodystansowych mistrzostwach świata (EEC) FIM Europe. Podczas 4-godzinnego wyścigu motocyklowego Biker’s Classic w Spa-Francorchamps opona pomogła zespołowi #10 Poweracing-Japauto zdobyć najwyższe miejsce na podium, a drużynie #5 Roadrunner z sukcesem zawalczyć o drugą lokatę. Na trudnym, podmokłym terenie opony Bridgestone pomogły zawodnikom pokonać okrążenie w najlepszym czasie i osiągnąć najwyższą prędkość.
Opona Battlax Classic Racing CR11 szybko się rozgrzewa - co ma duże znaczenie podczas wyścigów, w których używanie podgrzewaczy opon jest zabronione. Wzór bieżnika zaczerpnięto z modelu Battlax Racing R11. Dzięki niemu opona stabilnie trzyma się nawierzchni i pozwala zwiększyć osiągi. Dzięki wydajnej konstrukcji pasa (variable monospiral belt) na przodzie, opona zapewnia wyjątkową stabilność podczas hamowania i świetnie reaguje w zakrętach. W tylnej oponie zastosowano połączenie wysokowydajnych elementów w zaawansowanej 3-warstwowej konstrukcji, która zwiększa osiągi na mokrej nawierzchni. Opona spełnia wymogi FIM Europe dla kategorii Maxi Classic.
Ogumienie będzie dostępna od marca 2020 r, w rozmiarach 110/80 R18 na przód i 150/65 R18 na tył pojazdu.
Od lewej: Battlax Classic Racing CR11 (przód i tył), Battlax BT46 (przód i tył), Battlax Racing Street RS11 (przód i tył), Battlecross E50 Extreme
Battlax BT46 - ulepszona opona turystyczna
Battlax BT46 zastąpi legendarny model Battlax BT45. Opona została wprowadzona na rynek 22 lata temu z myślą o motocyklach turystycznych. Teraz Bridgestone ulepsza ją, wprowadzając nowoczesną technologię.
Na przodzie Battlax BT46 posiada wzór w kształcie odwróconej litery V - przejmuje siły działające na oponę, redukuje nierównomierne zużycie i gwarantuje szybką reakcję na działania kierowcy. W tylnej oponie zastosowano jednoskładnikową mieszankę wzbogaconą krzemionką, aby zmaksymalizować osiągi, przyczepność i ograniczyć zużycie. W porównaniu do BT45 nowa opona lepiej trzyma się mokrej nawierzchni, zachowując przy tym świetne prowadzenie na suchym podłożu i odporność na zużycie. Model nadaje się do zastosowania w UM: opony bezdętkowe można montować na feldze dętkowej po założeniu odpowiedniej dętki.
Bridgestone opracował tę oponę specjalnie z myślą o zastosowaniu w rożnych maszynach, które rywalizują w kategorii motocykli turystycznych. Dostępna będzie w 21 rozmiarach na przód i 27 na tył. Dziesięć podstawowych rozmiarów zadebiutuje już w styczniu 2020 r., a pozostałe będą sukcesywnie dodawane do asortymentu.
Battlax Racing Street RS11 - do sportowych motocykli klasy premium
Nowy flagowy produkt w kategorii Racing Street gwarantuje wyjątkową przyczepność i precyzję prowadzenia. Już podczas dwuminutowego okrążenia okazał się o dwie sekundy szybszy od poprzednika (modelu RS10). To pierwsza opona drogowa, w której zastosowano unikalną konstrukcję pasa V-MS-Belt - wypróbowaną w każdym rodzaju wyścigu. Battlax Racing Street RS11 to wybór wielu producentów motocykli podczas prezentacji sportowych pojazdów klasy premium. Bridgestone jest oficjalnym dostawcą opon do modeli YZF-R1 i YZF-R1M Yamaha, Kawasaki H2 i H2 carbon, Suzuki GSX-R 1000 i GSX-R 1000 R.
Wzór bieżnika został opracowany z myślą o najlepszej przyczepności na suchej nawierzchni. Źródłem inspiracji do stworzenia tej opony był model Bridgestone R11, a RS11 dostosowano tak, aby zagwarantować idealny kontakt z podłożem. Ulepszono także sztywność i stabilność tylnej opony dzięki zastosowaniu nakrętki i podstawy. W przedniej i tylnej oponie zastosowano konstrukcję 3LC, która zapewnia odpowiednie osiągi. Innowacyjna konstrukcja V-MS-Belt oraz drobne cząsteczki węgla zastosowywane w mieszance tylnej opony zwiększają przyczepność, aby motocykliści mogli pokonywać zakręty przy dużej prędkości w pełnym nachyleniu.
Model będzie dostępny od marca 2020 r., w jednym rozmiarze na przód: 120/70 ZR 17 M/C (58W) i dwóch rozmiarach na tył: 190/55 ZR 17 M/C (75W) i 200/55 ZR 17 (78W).
Battlecross E50 Extreme - na ekstremalne wyścigi wytrzymałościowe
Wprowadzona na rynek w 2019 r. opona Battlecross E50 zaliczyła zwycięski debiut, wygrywając w wyścigach w różnych kategoriach enduro. Z myślą o ekstremalnych wyścigach wytrzymałościowych firma wypuszcza kolejną oponę - E50 Extreme, która poradzi sobie nawet w najtrudniejszym terenie. W jej konstrukcji zastosowano miękką mieszankę, stworzoną z myślą o maksymalnej przyczepności i trakcji. We wzorze bieżnika zastosowano zaawansowane rozmieszczenie klocków. Technologia Castle Block gwarantuje wykorzystanie krawędzi opony i przyczepność.
Opona będzie dostępna od stycznia 2020 r., w jednym rozmiarze na tył: 140/80 - 18 70M NHS.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone