Po zwycięstwie Coltona Haakera w Mistrzostwach Świata SuperEnduro na oponach Geomax, brytyjska marka ogłosiła szczegóły techniczne najnowszej generacji ogumienia enduro. Dunlop Geomax Enduro EN91 bazuje na wiedzy zdobytej w mistrzowskich rywalizacjach, aby zapewnić wszechstronne osiągi szerokiej rzeszy motocyklistów terenowych.
Wyścigi Enduro charakteryzują się długodystansowymi próbami czasowymi. Na trasie można spotkać różne rodzaje nawierzchni, więc wszechstronność opon ma kluczowe znaczenie. Geomax EN91 oferuje wydajność i trwałość, zarówno w przypadku długodystansowych przejażdżek rekreacyjnych, jak i profesjonalnych zawodów. EN91 jest dopuszczony do ruchu drogowego.
Nowy wzór, mieszanka i konstrukcja
Zastępując znany model Dunlop Geomax Enduro D909, EN91 wyróżnia się nowym wzorem bieżnika zaprojektowanym w celu optymalizacji trakcji na piasku i w błocie. Przednia opona posiada specjalny wzór barku, który zapewnia zwinniejsze prowadzenie. Klocki w kształcie sześciokąta o dodatkowych krawędziach, zapewniają większą przyczepność pod różnymi kątami.
Tylna opona wykorzystuje technologię Tilt Crown Block, która została opracowana, aby mieć większą przyczepność w trudnym terenie, takim jak skały. Klocki ustawione pod kątem zwiększają wgryzanie się w grunt, poprawiają stabilność kierunkową i zwiększają trakcję, zmuszając odłamki skał i zanieczyszczenia do gromadzenia się wokół środka klocków koronowych.
Aby zapewnić ogumieniu odpowiednią trwałość, Dunlop opracował nową mieszankę o zwiększonej odporności na ścinanie. Co ważne, osiągnięta trwałość nie odbywa się kosztem wydajności. Dzięki zastosowaniu wysokowydajnej mieszanki inżynierowie Dunlop znacząco poprawili właściwości odbicia opony. Pomaga to zmaksymalizować przyczepność na skalistym terenie. Częścią konstrukcji jest system kontroli naprężenia osnowy Dunlop. Poprawia on zachowanie podczas wstrząsów i zwiększa reaktywność odczuwaną przez motocyklistę.
- Mieliśmy już informacje zwrotne od najlepszych zawodników i zespołów, że EN91 zapewnia im lepsze osiągi w bardzo szerokim zakresie terenu - powiedział Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop w Europie. - Dowodzi to, że nasz cel, jakim jest zwiększenie wszechstronności opony, został osiągnięty. Od miękkiego błota po twarde skały, EN91 sprawdza się wszędzie.
Dunlop Geomax Enduro EN91 uzupełnia Geomax Enduro Soft D907F, która została zaprojektowana z myślą o najbardziej miękkich warunkach, takich jak piasek i błoto. EN91 będzie sukcesywnie wprowadzany na europejski rynek od października w rozmiarach 90/90-21 na przód i 120/90-18 oraz 140/80-18 na tył.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear